Gå til innhold
Arkivverket

[#66530] Berthe Hansdatter Hakebro ca 1796. Østfold. Datter av Hans Olsen Hakebro/Barlin


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei er det noen som kan hjelpe meg med dette.Har at Berthe Hansdatter Hakebro er f. ca 1796 i Østfold. Hun skal ha hvert gift med en Hans Mikkelsen. Jeg har at de har to barn i sammmen, (sikkert fler), 1.Hans Hansen (Kolva)født ca 1828 hvor?, g,m, Maren Marie Sørensdatter f, ca 1840,Brunlanes??(Hennes far: Søren Pedersen) 2. Anne Hansdatter Hakebro, f, 14 mars 1833 Bakkane u/Austad, Slemdal, Telemark. G,m, Jan Amundsen Barlin.Hvem er denne Hans Mikkelsen og er det noen som vet mer om Berthe Hansdatter Hakebro.Maren Andrea Sørensdatter, g,m, Hans Hansen,har et barn, Marie Hansdatter Hakebro født 30 april 1878 Kolva, Malerød, Tjose, Brunlanes.Hvem er denne Andrea.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk til deg Grethe.Etter som jeg har hørt, så forandret Berthe etternavnet, hun heter egentelig Hansdatter som jeg har nevnt ovenfor. Hans som du fant er hennes bror som jeg også etterlyser. Hadde ikke fødselen hans, takk for det. Da var også han født i Siljan. Var inne og kikka på sia du henviste til, men jeg klarte ikke å lese noe der. Kan du se hva stedet heter som de bor på.Hans ble gift med Maren Marie Sørensdatter f, ca 1840. Mulig at hun er født i Brunlanes.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nå er jeg litt forvirret, fordi du sier både Maren Marie og Maren Andrea. Her er i allefall dåpen til Marie i Brunlanes i 1878 Vestfold fylke, Kjose i Brunlanes, Ministerialbok nr. IV 1 (1878-1917), Fødte og døpte 1878, side 1. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22301&idx_id=22301&uid=ny&idx_side=-6>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMaren Andrea Sørensdatter døde i barselseng i 1879 i Brunlanes. I dødsfallsinnførselen står det at hun var fra Slemdal – dvs. Siljan - Vestfold fylke, Kjose i Brunlanes, Ministerialbok nr. IV 1 (1878-1917), Døde og begravede 1877-1879, side 124. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg finner ei Maren Andrea døpt i Siljan i 1840, men faren heter her Søren Olsen og ikke Søren Pedersen – så jeg vet jo ikke om dette er rette Maren Andrea – se nr. 21 i Telemark fylke, Siljan, Ministerialbok nr. 1 (1831-1870), Fødte og døpte 1840, side 23. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er Maren Andrea med foreldrene i folketellingen 1865 for Slemdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Berthe forandret etternavnet sier du, fra Hansdatter til Halvorsdatter? Jeg trodde du mente at Berthe var gift med Hans Mikkelsen og var moren til Hans Hansen, døpt i Siljan i 1828. Din Berthe Hansdatter skal være født 1796, mens Hans Hansen var døpt i Siljan i 1828.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk til deg Grethe.Mulig at jeg surrer med navna.Marthe Hansdatter Hakebro blir kalt(Halvorsdatter)i kirkebøkene for Siljan, Telemark født ca 1796 Østfold. Gift i 1823 i Siljan med Hans Mikkelsen. Deres barn: 1.Hans Hansen 1828 i Siljan(Kalte seg Kolva da datteren Marie ble født/døpt i Brunlanes i 1878. Hans var gift med eller reiste med Maren Andrea Sørensdatter. Maren Andrea skal være det rette navnet.Har fått tidligere opplysniger om at far til Maren Andrea heter Søren Pedersen. det kan være feil.Barn 2.Anne Hansdatter Hakebro født 14 mars 1833 i Siljan, TE. Anne var gift med Jan Amundsen Barlin.Barn 3. John 1826. Det var barnet du fant på FS. Da er jo sikket Maren Andreas Sørensdatter også i fra Siljan, trodde kanskje at hun var i fra Brunlanes. Takk for alt du har funnet for meg. Nå skal jeg få skrevet det inn i de forskjelle slektene, så jeg får litt system i rotet.Mvh Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Harald Linde-Nielsen

Jeg tror du skal ta en titt på debatt nr 54213, kommentar nr. 15. Barlin er en del av Hakerofølget slik jeg har fått det referert av Jonny Mydland.Ole Hansen Barlin f. 1785 ser ut til å kunne være en bror av Berthe Hansdatter Hakebro.'Hans Nilsen (Olsen?), f.ca.1746, død 1832.Eilert Sundt 1862: - 'fra Pladsen Hakebro i Trøgstad, men boende paa Pladsen Barlindalen i Rødenæs (saa lyder Familie-Sagnet)'. Iflg. Flekstad (s.17) skulle Hans ha vært 'vervet soldat ved det danske artillerikorps under oberst Bielefeldts kommando i 7 år. I sin ungdom skulle han ha tjent på en gård i Trøgstad i 2 år'. Hans kone hadde sønnen Amund Barlin fra før. Iflg. Nordli het disse reisende: Hans Olsen og Maria Knutsdatter, f. i Nes ca.1746.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.