Gå til innhold
Arkivverket

[#66537] Lovisenberg kirke(1913) i Oslo?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet noen kirkebøker fra denne kirken. Er de ikke levert inne eller er det noe spesielt med dem i og med kirken ligger inne på området til Lovisenberg sykehus? Noen som vet noe om det?Jeg leter etter en vielse 30/11 1940 på et prestekontor ved St. Hanshaugen. Jeg har sjekket Markus, Fagerberg og Gml.Aker og har kun igjen Lovisenberg. Jeg tror Lovisenberg er riktig da ekteparet bodde i Geitemyrsvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Er dette den menigheten som i Felleskatalogen kalles Vor Frue hospital, se Lenke ? I så fall vil du, om du følger lenken videre, finne at det kun er avlevert dagsregister av nyere dato.Jeg får ikke andre relevante treff på Lovisenberg i Felleskatalogen, hvilket under alle omstendigheter tyder på at det ikke er avlevert kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for svar Kristian. Ullevålsvn. 2 er adressen til Vor Frue hospital. Lovisenberggt. 9 er adressen til Lovisenberg krk. så det er to forskjellige. Da har de nok ikke levert inn noen bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.