Gå til innhold
Arkivverket

[#66549] Anne Piunian og Anne Jensdatter - samme person?


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at de to damene er samme person? Begge damene har sønn som heter Johan Videberg, en født 1855 og en født 1864. Jeg finner ingen Piunian i kirkebøker i Skien,Porsgrunn,Gjerpen,Solum. Jeg lurer på om det er feiltyding av originaltellingen 1865. Hvis noen har tilgang til den, så vil det være fint å få bekreftet,avkreftet det. Hvis ingen har den, hvordan får jeg vite hva som står der?Aktuelle folketellinger 1865 og 1875:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f60806&gardpostnr=379&personpostnr=3107&merk=3107#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Vil tro at det er samme personene du har funnet på folketelling 1865,og at det er feil når det står 2 år bak Johan ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Anne og Jon-Erik: Takk for deres innlegg.Det stemmer at enkemann bødkermester Johan Jørgen fikk to barn i 1855 med to kvinner.Håper på flere kommentarer. Imøteser svar på mitt spørsmål om originaltellingen 1865 Skien.Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Til (1): Det er jo bare å bestille mikrofilmen for 1865-tellinga i Skien til ditt lokale bibliotek eller ta en tur på RA/SA. Med alle de feil som ofte er påvist i folketellingene,tror jeg også at dette er samme Johan som kanskje skulle ha vært skrevet som 12 år i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Jon Erik.Takk så mye for ditt siste innlegg. Det var nyttig å vite det du skriver om at man kan bestille mikrofilm for 1865-t. Var ikke klar over det. Fint å få bekreftet at man tror at det kan være feil.Jeg får håpe at mikrofilm med folket. fortsatt er på RA/SA. Jeg var der for få uker siden og opplevde at kirkebøkene på mikrokort var tatt vekk derfra. Jeg så ikke etter om det også gjaldt kirkebøkene på mikrofilm også. Det skyldes nok at kirkebøkene er digitalt nå. Uansett så skal jeg se etter folket. på mikrofilm.Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.