Gå til innhold
Arkivverket

[#66575] Har noen tid og tilgang til USA-tellinger?


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Nei, det kan jo ikke være noen tvil om at det er riktig familie når både gatenavn og -nummer stemmer! Antonetta i tellingen er kanskje Anthony Jr, som ligger begravet i familiegraven i New York?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jo, her er det flere navn som stemmer, selv om noen har skiftet kjønn mellom 1920 og 1930. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er samme familie. Men er det mulig å finne Sottilene på Ulster-adressen i 1910? Og er det noen som vet når 1940-tellingen vil bli frigitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Plutselig rauset det inn med hjelp fra Italia. Jeg tror jeg har klart å identifisere Anthony og Roses ni barn (og jeg som trodde John og Anthony jr. var de eneste!!!): Lenke Nå gjelder det bare å finne etterkommere som kan fortelle mer om John og Alvilde, så historien om Henrik Ibsens ukjente barnebarn får litt mer kjøtt på beinet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Nei, magefølelsen er ofte verd å kjenne på. Særlig når man skal forske på immigranter til USA, enten de nå kommer fra Norge eller Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

John Sottiles kone, Alvilde Magdalene Henriksen fra Vestre Moland, like utenfor Lillesand. Hun er datter av Henrik Ibsens første sønn, fra apotekerlærling-tiden, og utvandret til USA i april 1910. Du finner mer om henne i tema nummer 42027. Og jeg skrev en artikkel som stod på trykk i Genealogen i fjor. Siden har jeg prøvd å finne tak i etterkommere eller slektninger av John og Alvilde (Margaret), men det nærmeste jeg er kommet er en indirekte kontakt med enken etter Johns lillebror, Anthony jr. Desverre giftet hun seg med ham så sent som i 1981, fire år etter at Alvilde døde. Nå satser jeg på at det må være mulig å finne etterkommere etter Johns søsken, og at de skal kunne fortelle mer om Alvilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.