Gå til innhold
Arkivverket

[#66604] hvem var Anne Pedersdtr.med familienavnet MUUS i Drangedal 1739 og 1741


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Er det noen som kjenner til hvem Anne Pedersdtr. Muus var ?Jeg finner henne som fadder i dåpen til to av barnene til Knud Kystolfsen Jysereid og Kari Pedersdtr. i 1739 og 1741Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gro BeritDet er godt mulig det er broren, jeg har ikke kjennskap til denne familien. Det er første gang jeg har sett Muuse som familienavn i Drangedal, og det er ved overnevte dåp (1). Ellers finner jeg ingen døpte, viede eller døde i Drangedal i dette tidsrommet (1700-1750), ikke finner jeg noen nevt i slektsregisteret for Drangedal med navnet Muuse. Det må vel stå noe mer om denne familien i Bø soga, siden han har vært sogneprest der.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gro BeritDa blir det nok vanskelig å finne ut om Anne var hans søster. Det er mulig hun bare har vært i tjeneste hos presten i Drangedal. Dersom hun ikke har vært gift, eller fått barn, er det ikke sikkert hun er nevnt noe sted.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.