Gå til innhold
Arkivverket

[#66608] NØTT - Harald Andresen Trondheim


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg søker opplysninger om mulige etterkommere etter Harald Andresen, født 1902 og døde 1977 i Trondheim. Han var sønn av kjøpmann John Martin Andresen og kona Elisabeth i Trondheim.Harald ble gift med Kjeldrun Aadahl, født 23. februar 1911 i Trondheim og døde 29. mars 1997 i Trondheim. Hun var datter av fotograf Ludvig Aadahl og kona Kristine Pauline Dalen.Jeg vet hun hadde et barn fra et tidligere ekteskap med Torbjørn Gellein, men jeg kjenner ikke navn eller kjønn på dette barnet.Det er egentlig dette barnet jeg er på jakt etter, men aner ikke hvor jeg skal lete.Håper på hjelp til denne nøtta.MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Kontakt Trondheim skifterett og be om kopi av skifteattester etter de avdøde. Her vil arvingenes navn og adresser fremgå. Skiftepapirer er offentlige dokumenter uten sperrefrister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vet du når omtrent dette barnet ble født?Harald og Kjellrun Andresen bodde i Østersunds gt. 15, Trondheim. De hadde tre barn, to gutter og en jente som fortsatt lever etter det jeg vet.Se dette Rolf Magne Kirkbakks spørsmål om Harald Andresens far Johan Andresen: tema 43378.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Det jeg vet om dette barnet er at det er Kjeldruns barn med Torbjørn Gellein. Dette barnet må være født før 1939, for da var Torbjørn gift på nytt og fikk dette året en datter med kone nr to.Kjeldrun er født i 1911 og Torbjørn i 1909, så en gang mellom 1930 og 1939 må dette barnet være født.Kan du hjelpe meg videre med dette Randi? Hadde satt stor pris på det. Dette barnet er fetter/kusine til min far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Erik Sæther

Fra FT. Trondheim 1925 finner vi denne familien. Johan Martin (g) f. 1853 Elisabeth (g) f. 1851 Barn : Aslaug 1887,Reidar 1891,Ruth 1900, Harald 1902,Esther 1904, Edel 1905. Ingen av disse gift. I Østersundsgt. 15 bor det nok en familie Andresen : Bjarne f. 1894 og Magnhild f. 1898 som er gift.Dvs Bjarne kan være sønn av Johan og Elisabeth.Når det gjelder Gellein, så er det mange Gellein familier i Trondheim. Vi har en Torbjørn Johannes Gellein f. 16.11.1909. Når det gjelder et barn av ham med Kjeldrun, født opp mot 30 tallet, så er det vanskelig da de fleste kirkebøker er sperret for søk senere enn 1930.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er vielsen til Torbjørn og Kjeldrun i Trondheim Domkirke 25. mars 1933, par nr. 21: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C16 (1921-1934), Ekteviede 1933, side 271. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2716&idx_id=2716&uid=ny&idx_side=-276>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.