Gå til innhold
Arkivverket

[#66617] Iver Tambour/Tambur fra Telemark


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Jeg leter etter denne karen:--------------------------------------------------------------------------------Husband IVER TAMBUR Pedigree Birth: Christening: Marriage: Death: Burial:--------------------------------------------------------------------------------Wife--------------------------------------------------------------------------------Children--------------------------------------------------------------------------------1. JORAN IVERSEN Pedigree Female Birth: Christening: 08 APR 1751 Skien, Telemark, Norway Death: Burial: Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Takk Berit, Jeg synes det står Jens jeg, og ikke Iver, men jeg er ikke flink til å se hva som står i kirkebøkene ennå. Er det Ole Tambour det står på faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, synes også det står Jens, og prøver meg på en tolking: Jens Tamburs datter Jøran. Fadderne leser jeg som: Ola Tamburs kone paa øen, Karen Hendriksdatter (?), Lars Eriksen, Lucas Larsen. Men 'tydeekspert' er jeg ikke...mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Jeg foreslår: «21 dito Jver Tamburs datter Jøran Ole Tamburs Kone | paa öen Karen Hendrickßdatter Lars Erickßen lucas larßen»Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Enig med innlegg 7 - har opplevd akkurat samme skrivemåte, Jver, som har forvirret meg en smule når jeg har lett etter 'min' Iver på 1700-tallet,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen takk, jeg klarer allikevel ikke å finne ut av disse menneskene hverken på solum slekt eller gjerpen slekt sidene. holder nå på med skien og finner ikke noen iver vielse der heller rundt fødselstidspkt for Jøran. hilsen lettere frustrert Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.