Gå til innhold
Arkivverket

[#66626] Norske Soldater i utlandet og folketellinger etter 1920


Gjest Alexander A
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander A

Hei! Jeg har gjennom årene funnet masse info i digitalarkivet og er meget takknemlig for at denne siden finnes men nå har jeg virkelig kjørt meg fast.Under andre verdenskrig var min Farfar i Skottland og trente som soldat, mens han var der ble han gift og min far ble født i Glascow. Det har vist seg å være umulig å finne noe informasjon om Farfar (f.17 Mai, 1921 i Bergen) og informasjonen om Norske soldater under andre verdenskrig var vist sendt til Norge av Skottene.Det jeg lurer på er altså; Er det mulig for meg å få tak i informasjon om farfar, altså folketelling\dåp\konfirmasjon\el.l og hvor kan man lære mer om Nordmenn som trente i Skottland og tjenestegjorde i Tyskland etter krigen?Står skikkelig fast pga ingen levende vitner å få mer info fra og intet mer å hente på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Din farfar skal være grei å finne i bergenske kilder, forutsatt at han ble født i Bergen i 1921. Folkeregisteret i Bergen ble opprettet i 1912, og materialet fra 1912 til 1970 er avlevert til Statsarkivet i Bergen. Du kan sende en epost til Digitalarkivet eller til sabergen@arkivverket.no, eller du kan ta en tur til Årstadv. 22 dersom du bor i Bergen.Arkivene etter norske militæravdelinger er samlet i Riksarkivet http://www.arkivverket.no/riksarkivet/om.html for tiden etter 1. januar 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.