Gå til innhold
Arkivverket

[#66631] Julius Adolf Johannesen f. 1891 Hvitsten i Vestby, hans ukjente sønn


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Dåpen til Julius Adolf finnes her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=41&idx_id=41&uid=ny&idx_side=-12>Lenke Han ble født 19.12.1891 i Hvitsten, Vestby i Akershus, av foreldrene styrmann Henry Johannesen og kona Mathea Kristensdatter.Mathea Johannesen og barna finnes her i 1900: Lenke (Henry var styrmann og var trolig til sjøs under tellinga.)Den 24.02.1917 ble Julius Adolf Johannesen far til en datter født utenfor ekteskap på Rikshospitalet, Judith som er nr. 24 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Det er en Julius som dør 21/2-1969 gravlagt Vestre gravlund Oslo Felt 089 Rad 04 Gravnr 009Dødsfallprotokoll/skifte vil vel inneholde noen opplysninger.Mulig dette fremdeles er i Oslo Tingrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Takk for innspill, Solveig!Jeg vil tro at Julius Adolf og kona Margrethe ble gravlagt i Moss, evnt. Jeløy. Dessverre er ikke DIS ferdig med registrering av gravminner i dette området, så det lar seg ikke sjekke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Solveig Håklev

HeiSer at Julius er styrmand ved Judith sin dåpHar sett på dødsannonsen til Julius i innlegg 2 Her står det Fhv.styrmandI dødsannonsen til Margrethe står det f.ThorvaldsenKanskje det er de allikevel ?Mulig du kan få noen opplysninger hos Folkeregisteret om eventuell flytting.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiBegge dødsannonsene var i Aftenposten. Var på Nasjonalbiblioteket i Oslo idag og siden jeg hadde disse navnene på 'blokka mi' tok jeg en tittJeg skriver ned det som sto og sender det til deg på mail.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.