Gå til innhold
Arkivverket

[#66633] Mattes Jonsson Abrahamstorp


Gjest Aina Johanzson
 Del

Recommended Posts

Gjest Aina Johanzson

Söker uppgifter om, svensken? Mattes Jonsson, död 1812, bodde/uppehöll sig på Abrahamstorp, nära Värmlands gränsen. Hade han en hustru? Samt om namn på föräldrar finns. Alla uppgifter är av intresse. Med vänliga hälsningar Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vet ikke om det er riktig man,men fant en vielse for en som het Mattis Johansen Abrahamstorp og Johanne Amundsdatter Tangen.Copul. 4 juli 1776(høyre side: LenkeOg vielsen over dem ser jeg er en dame som het Marthe Johansdatter Abrahamstorp,som ble gift med Torbjørn Amundsen Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

ALT fra FS må sjekkes!Kan dette være dåpen til 'din' Mattis Jonsen(ventre side)? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9129&idx_id=9129&uid=ny&idx_side=-6>Lenke Barn av Mattis Johansen og Johanne Amundsdatter(vielse i innlegg 2 )Amund,1780(høyre side) LenkeAne Maria.døpt 1777: LenkeFra FS Anne Maria,død 1820: LenkeJohan,1778(høyre side) LenkeLisbeth,1782(venstre side) LenkeFra FS:Lisbeth,gift 1813,død 1856: LenkeMari,1784(høyre side) LenkeHelena,1787(venstre side) LenkeMartinus, 1790(venstre side): LenkeFra FS: Martinus,født 1790,død 1791: LenkeJohane,1792(høyre side) LenkeBerthe,1795(høyre side): LenkeMarthe,1797(venstre side) Lenke(Fra FS) Marthe,1797,død 1881: LenkeMarthe giftet seg 1825 med Peder Hansen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Aina! Mathis Johansen døpt i Vinger kirke 1. mars 1752, og antas død i Sverige 1812. Viet i Vinger kirke 4. juli 1773 med Johanne Amundsdatter døpt 3. april 1754 i Eidskog kirke. Eidskog var den gang anneks til Vinger. Tar med utdrag fra skifet som ble avholdt 22. juni og avsluttet 16. november 1815: Mathis Johansen død, g.m. Johanne Amundsd. Deres barn:Erik og Johan på Aronstorpet. Anne Marie g.m. Ole Johansen Masterud. Lisbet g.m. Ole Mathisen. Johanne g.m. Anders Paulsen Hvittjärn. Mari 30 år ugift. Helene 28 ugift. Berte 20 og Marte 18 år. Formynder avdødes bror Johan Johansen Opkjøla i Brandval og Erik Eriksen Østerby, Varaldskogen. Kontakter du meg på (fisollie()online.no) så har jeg mye om denne familien. Vil nødig at du skal bruke feil opplysninger i bygdeboka og i annnen litteratur. Disse feil forekommer også i det du finner på nettet i Norge og i Amerika. Det er Vinger bygdebok III, sidene 657 Abrahamstorpet og side 542 Tangen under Fagernes. Mvh. Finn Sollien, Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Ann-Mary och Finn.Tack för att ni tagit er tid att söka rätt på Mathis. I Fryksändes död/begravningssbok F:2 s.17 finns han med som död 30 okt. begr. 11 nov. 1812 Abrahamstorp Norge. Det verkar inte som denne Mathis är rätt man då jag söker en son som ska heta Jon/Jöns Mattsson/Mathisson f1807 i Lekvattnet, modern ska heta Annika Jo/ö/nsdotter. Vandrandet över gränsen var ju inte ovanligt så jag tog en rövare på att denne Mathis kunde vara 'min man', då det i min släkt varit ett stort utbyte länderna emellan.Har även en Mattes Olofsson f 1772 i Norge som dyker upp i Gräsmark Hfl.1800-05, som jag inte får någon rätsida på. Jag kan inte hitta honom i någon inflyttningslängd, eller med någon närmare specifikation om födelseorten i Norge.Åter ett stort TACK till Er för hjälpen. Med vänliga hälsningar, Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.