Gå til innhold
Arkivverket

[#66634] Søker tydehjelp


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Boka 'Kong Haakon VII taler' fra 1947 dukker opp og er signert, men hva står det? Med beste hilsen til ........? Haakon R, greier ikke det manglende ordet, er det noen som tar`n?

bilete6371.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Skal ikke motsi disse tydningene, jeg vet ikke? Men kan boka ha vært en premie i ett eller annet da tro? Den er utgitt av Nasjonalhjelpen til frihetskampens ofre og er fra 1947. Vet ikke hva det har vært slags organisasjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tar med et bilde fra boka som er tatt i Bergen sommeren 1945, kanskje noen kjenner noen på bildet? Det er ikke du som overrekker blomster Arnfrid?

bilete6373.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg sier tusen takk til Arnfrid og Arnvid for tydehjelpen, dere har nok sikkert helt rett, og drar ikke temaet ut lenger enn nødvendig, tusen takk. mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Kong Haakon står med ein engelsk sten-gun maskinpistol, men eg syns obersten til høgre i biletet står litt farleg til. Våpenet er vonleg ikkje ladd, men likevel svært så ureglementert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hei Gunnar! Ja det er ikke umulig at det kan være kommentaren:-), så Sten-gun`en var engelsk? Jeg trodde nesten den var norsk jeg, men var det denne de de skulle møte den tyske 'Schmeiseren' med, jeg har vel visst noe om dette men har glemt hvordan det var. mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.