Gå til innhold
Arkivverket

[#66646] Ole Nilsson Litlnæve f. 1815 i Meldal


Gjest Vidar Elda
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Elda

Jeg har nå gjennom temaene 65292, 65582 og 66464 fått mye hjelp til å registrere min oldefar, Nils Olsen Kulbrandstad f. 1864 sine aner.I Hølondaboka leser vi under plassen Blokkogjerdet:'Ola kjøpte bruket i 1864 men reiste snart ut, visstnok til Leinstranda'. FT 1865 for Melhus viser at de da fremdeles er på BlokkogjerdetOla Nilson og Ane Ivarsdotter hadde tre sønner, de ble alle tre 'oppalen' hos andre. Nils som er min 'ane' i dette på forskjellige nabobruk og kom til slutt på Trotlandsmoen som han kjøpte og stiftet familie. De to andre brødrene reiste til Sverige og har stor etterslekt der. Men hvor ble det av Ola og Ane? Det håper jeg noen kan hjelpe meg med!VH Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Elda

Hei Berit!Takk for responsen, er litt i tvil om det er denne! OleI, som jeg etterlyser, hadde ein bror med samme navn som var fødd i 1811 iflg Hølondaboka. Et spor er at OleII var gift med Siri Larsdatter og budde på Stavelimoen i Meldal.VH Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.