Gå til innhold
Arkivverket

[#66647] Inger Sophie Andersdatter Heier f 1868 Rakkestad


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Denne damen og ektemann Nils Olsen f 1863 Kristiansand, fikk i 1901 datteren Nelly ,i 1904 datteren Gunvor og 1906 sønnen Sofus. Bosted ved alle barnas dåp er Nakkim. Førstefødte er nevnt som 'ekte',men jeg kan ikke finne foreldrenes vielse. Jeg finner heller ikke Inger og Nils på 1900-tellingen, hverken hver for seg eller som familie. (det finnes et annet ektepar med samme navn i/på Frei)Nils dro til Amerika rundt 1906 og døde der i 1908. Kan noen finne vielsen eller familien på 1900-telling? Jeg har prøvd i to dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Takk igjen,-jeg har mye å lære selv om jeg har holdt på en stund. Jeg får vel lete opp giftermål i Kristiania da. Det blir ikke lett...sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Nei, det var ikke lett. Ekteparet har tydeligvis fått barn allerede i 1890,-født i Kristiansand.Jeg finner ikke dåpen til barnet.Det andre barnet som er med på 1900-tellingen heter Gunvor Martha Agunda og hun dør trolig, for de får i 1904 en annen datter med nøyaktig samme navn i Rakkestad/Degernes.Ble ingen av de to første barna med til Østfold? Vet noen hvor og når Nils og Inger giftet seg? var det i Kristiansand, Kristiania eller Rakkestad???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiSe på konfirmant nr 116 Vest-Agder fylke, Kristiansand, Ministerialbok nr. A 19 (1893-1904), Konfirmerte 1904, side 230. Permanent sidelenke: LenkeSer ut som Ingrid f.1890 er fra Nils Olsens første ekteskap Hun er døpt i methodistkirken i KristiansandMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Dette var svært spennende.Man har lurt på om Nils var gift en gang tidligere.Jeg ser det står et kors ved morens navn ved Ingrids konfirmasjon. I 1900 bor hun med far i Kristiania og i 1904 blir hun konfirmert i Kristiansand mens far bor i Rakkestad med tre nye barn...Hvem var mor til den første Gunvor? Hadde Nils og første kone fler barn? Hvor giftet Nils og Inger seg? Stadig forvirret!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Birgith :o)Når Inger Sophie ble konfirmert i Degernes, Rakkestad 1.okt. 1882, står det at hun fikk attest 10.juni 1898 for å gifte seg i Christiania: Permanent sidelenke: LenkeMvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dødsfallet til den første Gunvor Marta Agunda i 1903 Østfold fylke, Degernes i Rakkestad, Ministerialbok nr. II 2 (1900-1920), Døde og begravede 1903, side 156. Permanent sidelenke: LenkeHer står det f.i Kristiania men ikke hvor Hun kan være døpt i Oslo hospital.De kirkebøkene slutter i 1899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Niels og Inger Sophie ble viet i Grønland kirke 25.juni 1898, og det var som tidligere nevnt hans 2. ekteskap. Par nr. 111: Permanent sidelenke: LenkeMvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vielsen i 1898 Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 13 (1887-1906), Ekteviede 1898, side 185. Permanent sidelenke: LenkeTakket være innlegget til Rigmor(7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Tusen takk skal dere ha.Nå gjenstår bare å finne ut om Nils' første barn Ingrid har etterkommere. Man må vel nesten være synsk for å finne ut ting som skjedde etter 1900-tellingene... Hvis noen der ute vet om/hva hun ble gift, vil jeg bli om mulig ennå mer takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Birgith :o)Inger Sophie giftet seg 2.gang 4.nov. 1913 med enkemann Tøger Johannessen, Lilletorp.For meg ser det ut til at det står at Inger Sophies mann døde 1911 i Amerika, og det nevnes skifteattest 24.september 1913.Skifteattesten vil sikkert kunne gi deg flere svar angående Ingrid f. 1890.Degernes i Rakkestad MINI nr.II 2 (1900-1920) s.139, nr.3 Permanent sidelenke: LenkeMvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg har funnet Ingers andre giftemål, men ikke lagt merke til dette med årstallet for gubbens død. På fler andre steder, blandt annet Famiky search, sto det 1908. Takk for opplysningen og hjelpen. Nå har noen på DIS funnet Ingrid på veg til Amerika i 1912, så det er vel utafor Norge jeg må lete etter henne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.