Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Litta Olsen

[#66650] Laurvig, Finnmark - finnes det?

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg har en Mikal Jakobsen født 1814 Laurvig, gift med Christiane Larsdatter, Loppa, Finnmark.Jeg vet at Larvik også er Laurvig, men finnes det også et Laurvig i nord ?Hilsen Litta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Spørsmålet er muligens enklere å besvare dersom du viser til hvilken kilde som angir at Mikal Jakobsen er født 1814 i 'Laurvig'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Konfirmasjonen til Mikals første sønn: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Riktig Jon Erik!-og jeg ser ikke for meg at en fisker fra Finnmark kommer fra Larvik. Ikke umulig, men lite sannsynlig kanskje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Hvordan fant du forresten den konfirmasjonen så fort ??Han hadde ellers mange barn utenom ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Eik

Kan det evt. tenkes at Mikal og foreldrene flyttet nordover da han var barn, slik at han vokste opp i Finnmark?Gården der han bor (3) er vel konas odelsgård, jeg ser at den eldste felles sønnen er oppkalt etter morfaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Står det Vandstuen bak Mikaels navn ved dåpen til sønnen ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Da var han fra Staværn (Fredriksværn); ikke Larvik.Kanskje et tidlig eksempel på kommunesammenslåing?Dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Tusen takk Berit!Skjønner ikke at jeg ikke har funnet den vielsen..........!Da har jeg i hvert fall noe å gå etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Det er vel denne Michael i Larvik med far Daniel Jacobsen... het han ikke Mikal Daniel Jacobsen? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt E. Vesthagen

... og da er vel dåpen til Michel her: LenkeMVH Bengt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Takk allesammen.Et godt eksempel på at man ikke skal trekke forhastede konklusjoner. I 1840 var det langt fra Larvik til Troms, men likevel endte han opp i Nord-Norge.Litt rart med etternavnet. Han har jo tatt både fornavn og etternavn til faren ser det ut til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive