Gå til innhold
Arkivverket

[#66655] Walentin og August Martin Jensen , Jørgensen, fra Torvestad til Vanse


Gjest Edith  M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith  M Toft

Hvor ble det av brødrene Walentin født 1847 og August Martin født 1850 på Vibrandsøy, Torvestad.I 1867 flyttet de til Vanse, Lista, sammen med far Jens Jørgensen født 1801, Vibrandsøy, og mor Anna Christine Amunds(Ommunds)dtr. født 1813 Sokndalstrand, søster Birgitte født 1856 og bror Svend født 1861 på Vibrandsøy.Faren kjøpte gård på Hoskuldsnæsstranda.Har funnet Birgitte gift i Sokndal, tidlig enke og Svend gift i Arendal, var stuert. Ønsker mer informasjon her og.Etter at deres far Jens døde i 1877, kom gården på auksjon.Hvor ble det av guttene og deres mor?Har lett etter utflyttere i Vanse, men finner ingen, heller ikke døde, og ikke i 1900 telling noen plass. Ikke emigrerte.De var kanskje sjømenn? Reiste de til England?Er det noen som vet hvordan en kan lete etter Nordmenn i England?Dette er noe jeg har lett etter lenge.Kanskje det er noen her på forumet som har kjennskap til denne familien?På forhånd takk!mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Løfter dette tema opp igjen.Er det ingen i Vanse som har kjennskap til disse?. De var jo inflyttere i 1867, og faren døde der i 1877.Her er Birgitte gift i Sokndal, der moren kom fra nr. 18 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6317&idx_id=6317&uid=ny&idx_side=-257>LenkeEr det noen som har kjennskap til disse? Finner 2 døtre her. Den ene døde liten, den andre het Inga Birgitte født i 1883 i SokndalstrandBroren Svend finner jeg gift i Arendal nr. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Tusen takk Johan Arthur og Anne!Det er en flott side du la ut Anne. Der fant jeg og deres mor, og hennes foreldre. Hadde gjerne håpet at jeg hadde funnet henne igjen der etter at hun ble enke, men finner henne ikke.Har prøvd å finne Birgitte og datteren's dødsfall men alt fra Sokndal er gjerne ikke lagt ut? Kanskje de flyttet? Har prøvd landssøk på Dis og.Det har jeg og prøvd med Svend og hans familie, men uten resultat.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.