Gå til innhold
Arkivverket

[#66668] Siste publikasjoner fra http://wangensteen.net/


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

ArnfridJo jeg kan gjerne åpne en 'underside' for kildekritikk, men da er jeg avhengig av å få materiale til denne siden, og det er det dere som må sende meg. Jeg kan gjerne opplyse her i denne tråden når jeg får tilsendt nytt materiale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

ArnfridTakk skal du ha :-) Det er allerede ordnet.I tillegg har jeg publisert nye 100 sider av Birket Smith (til litt uti 1704)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I dag publiserte jeg noe kanskje noen av dere er interessert i:'Danske og norske Officerer i Royal Danois 1690-1698' av A.Tuxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk,sjekker du opp om denne er mulig å få fatt på?Topsøe-Jensen og Marquard: 'Officerer i den dansk-norske Søetat'Hilsen x-menningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

De er mulig å få tak i, i alle fall har jeg bindene her. Lars Ove kan låne dem om de ikke kan lånes gjennom andre kanaler. (Kan du sende meg en e-post, jeg har et spørsmål om Vello Helk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Mer 'student-materiale' ligger klart:Nordiske studerende i Louvain Danske og norske immatrikulerede ved Universitetet i Königsberg 1544-1829 Danske og norske immatrikulerede ved Kølns Universitet 1389-1466Danske og norske studerende i Padua 1559-1615 Danske og norske studerende ved Universitetet i Harderwijk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå er de to første bindene av Birket Smiths 'Kjøbenhavns Universitets Matrikel' ferdig skannet og publisert. De dekker tidsrommet 1611-1740.3.bind må jeg vente litt med, men jeg regner med at det ligger klart i løpet av 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Broli

Tusen takk for et utmerket tiltak som jeg har stor glede av. Jeg har et spørsmål angående Birket Smith. Når jeg klikker på bind 2 side 201-300 (1694-1705), så får jeg bare opp tiden 1680-94. Kan ikke se at 1694-1705 ligger under noe av det andre heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Randi (109)Takk for at du er observant :-)Jeg hadde linket dette feil, men dette er rettet opp allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå når jeg har publisert en del filer som er OCR-behandlet (søkbare) så lurer jeg på om alle vet hvordan man skal søke?Er det noen som trenger hjelp til dette? Grunnen til jeg spør er at det forenkler lesingen av alle matriklene.I dag har jeg også lagt ut en oversikt over alle universiteter som har hatt norske studenter (av Friis-Petersen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Wangensteen.net har utviklet seg fra et godt til et viktig nettsted - og de er det ikke mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kommer vel litt an på nettleseren. Har kopiert noen linjer fra de OCR-skannede sidene hos Wangensteen, men det jeg ser, i hvertfall med min nettleser, er at jeg må sjekke originalen i det kopierte.Mvh 'Arnfrid i farta'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå kan ikke jeg umiddelbart se hva Arnfrid 'i farta' mente, men mine filer er ikke egnet å kopiere, men å søke i. Og det fungerer greit nok, mener nå jeg.Jeg har ikke til hensikt å gjøre alt perfekt. Jeg vil bare at det jeg publiserer skal være til glede for mange som ikke bor på et statsarkiv.Den dagen jeg blir kritisert for det det jeg gjør, den dagen stenger jeg siden. Det er tross alt bare utgifter med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei Lars Ove WangenstenHåper du ikke gjør alvor av å legge ned siden. Den er mektig nyttig for dem som søker stoff om de emnene du legger inn. Selv har jeg ikke hatt bruk for det, men jeg følger med på innleggene dine.Vennlig hilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(117) Håper det ikke var mitt (116) som evt ble oppfattet som kritikk. Det var det overhodet ikke. Men, min erfaring med flere datamaskiner med ulik nettleser er at søkingen i OCR-skannede PDF-dokumenter for meg ser ut for å være ulik.Jeg kan søke og jeg kan markere, kopiere og lime inn i annet dokument, eks her far Københavns universitetsmatrikkel 1620:M . V ulf!,rangus.| Christianus Hegelundius 3 ), ex schola NidrosiensLrx(Den egentlige teksten erM. Vulfgangus | Christianus Hegelundius3), ex schola Nidrosiensi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har nå startet med bind 3 (1740-1829) av Birket-Smith, og de 200 første sidene er publisert (1740-1760)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

For de som er interessert i middelalder:'Michel Beheims reise til Danmark og Norge i år 1450' (en reiseskildring)Av Ove Conrad Langaard Wangensteen (1906)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Finn34 er blank, og hvis du ser er også side 2 og 3 borte, men det er bare en trykkeri-feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg sikter jo til bokens egen paginering og der er det ingen side mellom 33 og 35. Slutten på s. 33 stemmer heller ikke med starten på s. 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.