Gå til innhold
Arkivverket

[#66668] Siste publikasjoner fra http://wangensteen.net/


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

FinnBeklager misforståelsen. Du har helt rett. Jeg har skannet 524 sider i dag (matrikler som blir publisert i morgen), så det gikk litt i surr på slutten. Jeg skal rette opp dette i morgen, men inntil videre legger jeg siden ut her.

bilete6669.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk skal du. Denne siden er nemlig ganske viktig da den omtaler den mye omskrevne kroningen i Trondheim i 1450, en begivenhet som også har vært drøftet i en tråd her på forumet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja det kan virke som om 'gamle Wangensteen' har jobbet litt med dette på en tid da det ikke var noe brukerforum :-), selv om det kanskje ikke framkommer noe ukjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Alle 3 bind av Birket-Smiths 'Kjøbenhavn Universitets Matrikel 1611-1829 er nå ferdig.(ca 1730 sider)Da mangler jeg bare matriklene 1602-1611 (de kommer), så anser jeg meg ferdig med København. (puhh)Og jeg innrømmer gjerne at jeg kanskje burde bestille en time hos en terapeut for om mulig få svar på hvorfor jeg holder på med dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

Lars Ove, Kos deg først med tanken på alle de som du gleder med ditt imponerende arbeid. Kanskje slipper du da utgift til terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ola sier vel hva svært mange tenker, lurer på hvorfor slike positive tilbakemeldinger sitter så langt inne hos enkelte? (Mulig værhanen er vårt nasjonaldyr og man venter på de man tror bestemmer vindretningen?) Et lite PS. Det har sneket seg inn trykkfeil på de to siste matrikler mht. årstall (1799-1819 og 1819-1828 er blitt 1799-1760 og 1750-1760)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ola:Ja det skal jeg gjøre. Behandling skal visst være dyrt :-)Geir:Takk for tipset. Det er nå rettet opp.Det er en viktig ting jeg oppdaget når jeg søkte etter navn med Adobe Reader i matriklene. Hvis jeg skal søke etter 'Anders', så lønner det seg å bare søke etter 'and' (f. eks.), og da finner Adobe Reader alle med navn som begynner på 'and', men så fant jeg et problem:Veldig mange navn er skrevet med et mellomrom mellom bokstavene (A n d e r s), og da finner ikke Adobe Reader noe som helst!Vær obs på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Bra innsats, Lars Ove.Terapeut trenger du nok ikke. Og hadde alle vært like ivrige i tjenesten som deg ville nettet vært fullt av brukelig data for en slektsforsker.Eller som det også kan sies...arbeid er den beste terapi. mvh Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Når nestleder i Norsk Slektshistorisk Forening (133) gir meg anerkjennelse for mitt arbeid, og samtidig sier at arbeid er den beste terapi, ja da følger jeg rådet og fortsetter arbeidet med uforminsket styrke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg vil nok tro at de senere verkene som er kommet (Erlandsen og Dahl) dekker den geistlige historien ganske godt for Trondheims stift. Har du andre også fra øverste hylle kanskje, slik at vi kan prioritere? ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

FinnJeg finner nok noe annet på arkivet kanskje, men denne hadde jeg for hånden (på maskinen), og så vidt jeg kan se (googlet) så er den ikke 'hyllevare' akkurat :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja, for egen del vil jeg være svært interessert i å se denne boken, om ikke annet for å se om det er store avvik på det som Daa kom fram til og det som Dahl fant ut nesten 150 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

'Konge-speilet' av P. A. Munch og ovennevnte 'Throndhjems Stifts Geistlige Historie fra Reformasjonen til 1814' av Ludvig Daae (1863) finner du her http://wangensteen.netForøvrig er hjemmesiden min under oppussing, og nye knapper er lagt til (Biografier, Middelalder og Diverse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Af den 'Heinesenske' Slægts Saga. Med en Innledning om færøesk Personalhistorie. Av Chr. Heilskov (1915)En krønike om Erkebiskop Olav Engelbergtssøn. Av Ludvig Daae (1897)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter S. Lunga

Er det planer om å publisere bokstavene I og J av Ovenstads biografier? Disse finnes verken på Wangensteen.net eller sidene til NSF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

PeterJeg trodde NSF hadde de bokstavene jeg, men jeg ser nå at de ikke har det av en eller annen grunn. Gi meg en halvtime, så skal jeg legge de ut på min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Beklager, men jeg var for rask. Jeg har ikke disse bokstavene på min maskin lenger.Jeg skal sende NSF en mail og gjøre de oppmerksom på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Eksterne lenker til Personalhistorisk tidsskrift. Årgang: 1881 1882 1884 1886 1888 1889 1890 1892 1894 1895 1896 1898 1899 1901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det var to formater å velge mellom. Dette formatet (djvu) fant jeg best lesbart, og hvis man trykker på 'kikkerten' øverst til venstre så er jo det en søkefunksjon?Men hvis det er noe problemer kan jeg linke til et annet format som derimot ikke er så tydelig å lese (synes jeg) Se feks på år 1899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Sorry, Kikkerten fungerer ikke hos meg. Men det handler vel om at jeg ikke kjører Windows...Men ikke stress med det. Jeg vet hvor de ligger.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Peter (141)Nå har jeg nettopp fått beskjed om at bokstaven I og J i Ovenstad er publisert av NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Grete Singstad Paulsen har sendt meg:Nicolai Wergelands 'Liigtale over Christopher Amundsen østre Hoel' i Eidsvold kirke 18 april 1821Og den er nå publisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.