Gå til innhold
Arkivverket

[#66675] Skaug nordre i Hobøl Østfold


Gjest Karin Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Linnerud

I 1801 bor disse på Skaug: Gunder Tostensen 51 år,bonde, kone Helvig Hansdatter 51 år, sønn Ole Gundersen 16 år og mannens far Tosten Pettersen 80 år. Er det noen som vet når Tosten kom til Skaug? Det var to døtre, Kirsti og Berthe, de bodde ikke hjemme i 1801. Kan ikke finne noen av Tostens barn døpt i Hobøl. Tosten har heller ikke giftet seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trolovelse 21/9 1776 og viet 2/11 1775 i Hobøl, høyre side LenkeIflg FS. så døde Gunder 19/1 1817 og faren hans het Tosten Pettersen. Helvig Hansdt. døde 10/5 1821 og hennes foreldre var Hans Olsen og Elen Aslachsdt. Dette må sjekkes om er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Takk til Berit Knudsen og Ketil Harbek. Ja jeg kjenner til Hognes nettsider, men det er desverre lenge siden det har kommet noe nytt der. Hilsen Karin Linnerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Solberg

Det er en kar i Kråkstad som vet mye om Skaug. Han heter Knut Solberg og bor på Grønstvedt. Foreslår at du tar kontakt med ham.mvhBjørn Solberg, Hobøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

Glemte å nevne at både Knut (min fars fetter) og jeg er etterkommere av Tosten. Skaug har vært i den familiens eie siden 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Hei Bjørn, Jeg har snakka med Knut for ei tid siden og han mente at denne familien kom fra Enebakk og at de muligens var av finneslekt. Dette er ikke mine aner, men siden jeg sjøl er av finneslekt (fra Vinger og Nes) prøver jeg å nøste opp disse på Skaug. Det er jo i nærmiljøet, siden jeg bor på Skotbu. Men i Enebakk er de ikke lett å finne igjen. De har antagelig kommet etter at finnemanntallet ble tatt opp (i 1686). Så jeg må antagelig gi meg med det. Takk for at du svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.