Gå til innhold
Arkivverket

[#66715] Ingeborg Lovise Johnsen, død 13.11.1945 Bergen.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg lurer på hvem som nevnes i skifte etter Ingeborg Lovise Johnsen, død 13.11.1945 Bergen? Kan det være den samme som Ingebjørg Lovise Johnsen, f. 1.04.1890 Bergen? Takknemlig for svar. Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Dessverre var det ikke min dame, men tusen takk likevel. Da vet jeg ikke riktig hvor jeg skal lete, men det hjelper ikke å deppe. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ta en titt i dåpehandlingene. Var det i 1920 de ble viet? Og det var i KK, men så kan det være han vi har funnet i 1920 da bor han i Martinsgårde, som jeg mener er DK. Kanskje de hadde barn til dåp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hittil har jeg sett ettpar år fremover fra 1912, da de giftet seg i Korskirken. Jeg har gått gjennom konfirmasjonslistene fra ca. 1925 og fremover for KK, og nå har jeg gått gjennom ekteskap fra 1936 og frem til 1942 samme kirke, jeg er på nippet til å tro de ikke fikk barn, eller at Ingebjørg døde kort tid etterat de ble gift. Jeg tror nesten det er riktig Alfred som finnes på den adr. i 1920, men er svært i tvil for de som finnes senere. Rart jeg ikke finner de i dødsprotokollene for noen av kirkene, og jeg har lett! Kanskje flyttet de, det er jo en mulighet, men jeg har heller ikke funnet dem på gravminner. Jeg fortsetter å lete litt til, også i DK. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men hvis han bodde på den adressen også da de giftet seg i 1912 så skal man vel lete i DK. Kanskje de ble viet i KK fordi det var der bruden hørte til.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Ved å bla meg fremover i Domkirkens dåpsprotokoller, fant jeg langt om lenge at de fikk sønnen Kaare Johnsen, f.2.08.1918. De bodde da i Martensgt.1. Irritasjonen vokste meg over hodet da konfirmantlisten sluttet i 1933, og jeg kom selvsagt ikke i mål med hvorvidt han voks opp. Tusen takk for at du penset meg inn på Domkirken. Nå får jeg se om jeg finner han på gravminner. Dette er som å spille bingo. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Skattesøket ga et treff på Kaare Johnsen i Bergen, men han er f i 1917, så da kan det jo ikke være han. 2.8.1918 var det dåp el fødsel?Ingen ting på Gravminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Arnfrid. Jeg har vært inne og sjekket. Han var f.2.08.1918 og døpt 13.09.s.å. Nå har jeg i tillegg bladd meg gjennom alle døpte i DK så langt de scannede går, ingen flere barn på Alfred og Ingebjørg. Det er rett før jeg legger hele familien på is, hvor vanskelig skal det være??? Tusen takk for din hjelpsomhet. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Et øyeblikks klarsyn fikk meg til å forsøke å skrive navnet Kaare med å, og da fikk jeg napp på Domkirkens dødsprotokoll. Han viste seg å bruke etternavnet Martensgård, og døde 22.06.1983 på Haukeland sykehus. Jeg fant også Ingrid Martensgård, børstebinders hustru som døde 8.10.1972. I notat sto hun var gift 1943. Nå mangler jeg igrunnen bare en bekreftelse på at dette var et ektepar. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.