Gå til innhold
Arkivverket

[#66716] Rana: Thomas og Maren Enge; -deres barn.


Gjest Tom Erik Grannes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Erik Grannes

Hei..Etter det jeg vet så langt hadde Thomas og Maren Enge barna Rakel (1742), Johannes (1744), Mikkel (1747), Mikkeline og Henrik. Fra tidligere hadde Maren datteren Anne Johanne (1733) med fetteren Nils Jonsa Ytraheia og Ellen Kristine (1739) med sin første ektemann Mikkel Iversen.Av disse finner jeg senere Rakel på Båsmoen, Mikkeline på Enge og Henrik på Ner Grubben.Johannes var på Villen i 1770-årene med kona Anne Amundsdatter og sønnene Thomas og Amund, men forsvinner derfra rundt 1780 og senere har jeg ikke funnet spor etter disse.Mikkel har jeg ikke funnet spor etter.Ellen Kristine kan senere ha kommet til Bustnes.En av årsakene til problemet med å følge opp de ovennevnte er at bruket Litlemoen, lnr 454, synes å ha falt ut av Folketellingen for 1801. I denne finner vi alle brukere på Enge unntatt Mikkeline med mannen Per Sakrissa og øvrige bosatte på bruket.Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Mathias, Johannes og sistnevntes barns videre skjebne?Det skal finnes et skifte etter Maren fra 1783. Kan noen med tilgang til dette hjelpe meg med å referere hvem arvingene var og hvor de var bosatt?mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Erik Grannes

Løfter denne opp i håp om hjelp.I tema 30968 skriver Solveig S i innlegg (10):'Det rare er jo at Henrik ikke er nevnt i skiftet etter Maren Johannesdatter Enge i 1783.Der er nevnt ektefelle Thomas Johansen. Barn: Johannes, Hans, Rakel, Anna og to som heter Michelina.'Dette får jeg ikke til å gå opp med mindre Hans skal være Henrik og den ene Michelina skal være Mikkel eller Ellen Kristine Mikkelsdatter. I såfall må en av de sistnevnte være død.Kan noen hjelpe meg med en oppklaring??mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.