Gå til innhold
Arkivverket

[#66717] Hjelp


Gjest Jarle mgne martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle mgne martinussen

Gollaug ogJakob pladsfolk nybyggerpladsen jeg tror det er på Snåsa Finner ikke dedem fikk en sønn Petter Olaus f 1869 gift med Hanna Eline Andersdatter Sjevik Disse finner jeg ikke på Snåsa er takknemlig for hjelp jmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Astrid Takker for dette Det ser ut på noe jeg har fått at denne Jakob Olsen Klevplas og Gollaug hører til gården klev om den hører til på Snåsa er jeg ikke sikker på. Jakob Olsen Klevplas sier noen at stammer fra Kolven slekten den er vel også snåsa Denne damen Hanna Sjevik f 1875 gift med Peter olaus Finner jeg ikke har sett i kb i snåsa kvam stod men hennes foreldre og kor dem kom fra finner jeg ikke mvh jmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Nå fikk du flere opplysn. i vielsen som Berit fant (innlegg 5):Ungkarl Jacob Olsen Klev-eje 41 årPige Gollaug Pedersdatter Granamoen 37 1/2Hans far: Ole Jacobsen KlevHennes far: Peder Olsen GranamoenDitt andre spørsmål angående Hanna Sjevik: Vet du hvor og når hun ble gift med Peter Olaus? Etter 1900?Jeg finner dem ikke sammen i 1900. Men jeg har kanskje funnet Peter Olaus på Aasved i Stod gift med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Berit takker samme til dem Astrid denne Sjevik er ikke en gård men en dame som er gift med Petter Olaus som Astrid hadde på Aasved i Stod Jeg for svar at jeg må se på Kolven slekt om det er Snåsa eller Kvam Stod er jeg ikke sikker jeg leter. Skulle gjerne funne Foreldre tilHanna Eline Andersdatter Sjevik Aasved hvor kom dem fra. mvhjmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Takker Berit Jeg var snar fikk ikke med det siste om Hanna det ble mye nyttig nytt jeg er takknemlig for altså langt Venlig Hilsen Jarlemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Foreldrene er Andreas Henriksen Elnan 38 år og Elen Berntsdatter 41 år. Ifølge kirkeboka. Men de bodde på Skevikplassen i 1900.Peter Olaus på Aassved i 1900:LenkeMen med forbehold om at denne Peter Olaus er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det var i hvertfall Peter Olaus Jacobsen som 31/10-1894 ble gift med Ingeborg Anna Karlsdatter i Stod/Kvam:LenkeDermed har vi riktig mann på Aassved i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Astrid Det er rette mann For en e post om at jeg må se på Kolven slekt første led er en Jon Jonhnsen f1663 d1740 gift med Beret Ingebriksdatter f1660 d 1754 Bruker av gården kolven Så denne petter er 7 ledd sies det jeg er ganske forvirret men det er bra mvh jmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Berit takker Det var intresangt hanna eline Andersdatter har leita lenge hadde ikke Beista i tankene så takk mvhjmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Astrid Peter Olaus er Grei han har jeg funnet mye tilbake om helt til 1663 Så nu er det andre siden Hanna eline foreldre og bakover Hannas dåp 1875 Far Andres Mor Elen 41 år så er der et årstal somfeg ikke tyder er det 1364 eller 1864 venlig hilsenjmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Berit Jeg tro jeg har funnet oldefar tilHanne klarer ikke og tyde hvor dem bodde kirke Beista Solberg 1838 nr 34 Fadrene kom fra en plass tror Waadeplass Det gjelder far til denne Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Andreas Henriksen nr.34 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2493&idx_id=2493&uid=ny&idx_side=-19>LenkeDette ser ut til å være Henric Andersens 1.ekteskap, nr.1 5/1 1817 Solberg Beitstad Lenke Da bør du nok finne dødsfallet til denne kona for å være sikker på neste Hernrics neste ekteskap som var (nr.5)9/11 1824 Bartnes Beitstad med Elen Olsdt.Det finnes 2 Henrich Andersen i Beitstaden i 1801 Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå ser det ut for meg som om jeg har funnet vielsene til begge to. Henrik som ble gift i 1817 med Karen ser ut til å være Henrik fra Prisring i Solberg og Henrik gift 2.g. 1824 med Elen Olsdt. må da være Henrik på Vada Ytter i Bartnæss, og det virker som det også er han jeg har funnet i 1865. Da står det fremdeles igjen å finne hans 1. ekteskap for jeg tror vi skal glemme vielsen i 1817.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Berit Finner at Henrik og Elen døpte ensønn Sivert 1832 iSolbergkirke komfimert 1648 i Solberg kirke nr30 Finner ikke at denne Heenrik har et ekteskap før mulig jeg har oversettnoe mvhjarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS fikk Henric og Elen følgende barn i Beitstaden, født-døpt:Eric 1/3-31/3 1825, Ole 22/10-27/12 1829, Sivert 15/12 1831-8/1 1832 og Haagen 23/11-28/12 18334. Det kan jo være flere barn selv om det ikke står i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.