Gå til innhold
Arkivverket

[#66719] Vanskelig å følge tråden i 'Trenger du oppslag i svenske kilder?'


Gjest Tom Birkelund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Birkelund

'Trenger du oppslag i svenske kilder' er et flott tiltak startet opp og videreført av oppofrende og veldig dyktige ildsjeler. Mange slektforskere har fått uvurderlig hjelp av Anne Lene og hennes gode medhjelpere.-Men det er ikke helt lett å følge trådene. Ikke vet jeg helt hva man burde forandre for å gjøre det noe enklere å følge en tråd. Man burde kanskje ha Sverige som en egen gruppe slik som de norske fylkene og sende hver etterlysning for seg?Eller hur?mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

TomDet er sikkert flere som vil være enig med deg i dette. Først må jeg vel si at denne responsen som det etterhvert har blitt hadde jeg aldri ventet da jeg startet opp. Ikke i min villeste fantasi.Selv har jeg aldri opplevd dette problemet du her nevner, men ser at det kan være der.Hvordan det kan ordnes, det har jeg ikke noe godt svar på.De som har spørsmål kan f.eks stille de i egne debatter og ikke i en samletråd som her. Men, jeg tror at det i debatten har kommet frem spørsmål fra mange som kanskje ellers ikke hadde startet en egen debatt på problemet sitt.Vi nærmer oss snart 3000 innlegg, det er selvfølgelig svært mye. Vanskelig for ikke å si umulig å holde oversikten da. Men, det trengs jo heller ikke. Det er vel egentlig de siste innleggene som hele tiden er de mest relevante. Når folk har fått svar på sine spørsmål, så er det på en måte ferdig.Jeg også 'mister' oversikt, spesiellt når det er mange innelgg i en begrenset periode. Da har jeg merket at det er lett å overse et innlegg, men det er vel ikke veldig spesiellt for denne debatten kanskje ? Mer et uttrykk for at sånn blir det nå det er mye på en gang.Man er jo bare et menneske. Ha meg i såfall unnskyldt om noen er glemt-det er ikke med hensikt, og i såfall tar jeg gjerne et hint om det.Jeg kan egentlig gjerne sette en sluttstrek for debatten, men det at den stadig løftes opp igjen (uten å stille spørsmål i egen debatt) sier jo også noe om behovet.Jeg merker selv at så lenge det er liv i denne debatten så prioriterer jeg den og de spørsmål som ellers måtte komme til meg pr mail (det er en del det og). Da henger jeg ikke med på andre debatter som opprettes, og det er kun sporadisk jeg svarer på de.Jeg er åpen for det meste her. For meg er alle alternativer man til slutt ender på helt ok.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Ikke lag noe promlem ut av denne tråden. Dette fungerer! Her er det god hjelp å få, og de som til en hver tid får hjelp klarer å følge med. Takk for all god hjelp, og flere får sikkert hjelp her i fremtiden.Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Det var aldri meningen å konstruere noe problem. Det er jo selvfølgelig, som både Anne Lene og Jan Kåre sier, viktigst at de som lager innlegg, får svar på sine spørsmål. Beklager hvis jeg trampet litt i klaveret.Men for en som av flere grunner er interessert i temaet, og rett som det er, leser innleggene, er det vanskelig å følge trådene. Men det får jeg selvfølgelig finne meg i. Legg for all del ikke ned prosjektet!mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

TomJeg kan ikke se at du har trampet i klaveret. Det er forskjellige meninger som gjør at ting kan bli bedre. Nå er det vel ikke opp til oss å endre systemer her i digitalarkivet, men vi kan benytte det flotte opplegget som er.Når jeg sier at jeg egentlig gjerne kan avslutte debatten, så er det ikke ment som en negativ reaksjon som du skriver. Kun med en mening om at jeg er åpen for at dette spørsmålet kan håndteres på en bedre måte, og at jeg isåfall ikke tar det ille opp.Meningsutvekslinger og konstruktiv kritikk er sunt og positivt. Det er den 'surmagede' kritikken som ikke fører noen vei, og det har ikke du kommet med her. Du har vel egentlig ikke kommet med noe negativt i det hele tatt.Jeg for min del har foreløpig ikke noe planer om å stanse debatten. Det får brukerne foreløpig bestemme. Jeg tolker det dit hen at om dette føles alt for tungvint så stopper aktiviteten - så enkelt er vel det.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.