Gå til innhold
Arkivverket

[#66742] Word Perfect 4.01


Gjest Leiv Skjerve
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv Skjerve

Noen eldre filer greier jeg ikke å åpne.'Årsaken kan være at filformatet ikke støttes av noen av de instalerte konverteringsprogrammene'Finnes det noen vei ut av uføret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei Leiv!Har du forsøkt å åpne filene i et MS-DOS format?? (du skal som regeln få et spørsmål om å velge koding om tekstfilen ikke lar seg konvertere helt automatisk). Dette fungerer sånn nogenlunde med WP 5.1, med den ulempe at man må konvertere alle ø, Ø, æ, Æ og Å manuelt (dvs søk og erstatt).Andre har kanskje bedre løsninger??Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

De nyeste versjonene av WordPerfect inneholder muligheten til å velge å benytte wp5.1, og hvis man velger denne, regner jeg med at man kan konvertere wp 4.0-filer. (Med forbehold, for jeg har ikke prøvd selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Takk til Are og Tore for innspillWORDPAD MFC - program åpnet filen - men:'med den ulempe at man må konvertere alle ø, Ø, æ, Æ og Å manuelt (dvs søk og erstatt)'.Hvordan var nå det ?MvhLeiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.