Gå til innhold
Arkivverket

[#66767] Stamtavle den norske Bøckman slekt


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Vet noen hvor jeg kan få fatt på, alternativt skaffe meg: Chatrine Dietrichson Bøckmans bok: Stamtavle over den norske Bøckmanslekt 1629-1929 ? Har hatt denne inne på søk hos antikvariater i flere perioder, men uten resultat. Dette er en liten sak 49s.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Hei,På tittelbladet til boken står det: 'Paa grund av det lille oplag vilde en trykning av stamtavlen blevet for kostbar, hvorfor den er mangfoldiggjort ved lyskopiering...'Selv fikk jeg tak i boken før jul på en nettauksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Var klar over at det var ett lavt antall, jeg har den liggende inne på ett søk, så får vi se hva som dukker opp. Vet ikke om det er noen beskyttelse for kopiering her, hvis ikke om noen event kan ta det bryet det måtte være å gjøre en kopi mot selvkostnad ? Takk for ditt svar. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Den finnes på biblioteket bl.a. i Bergen. Mulig du kan bestille kopi der?Vet ikke om lenken virker. Lenke over den norske Bøckmanslekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Kjell-Arne. Du skulle ikke sitte inne med en e-mail adr til Bergen Off Biblotek ? Kan ikke se at jeg finner den på nettet.Ellers så er jeg intr i om noen event kan ta en kopi, hvis det er tillatt ? Jeg tar alle kostnader ved en slik jobb. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Jeg finner at dette er mail adressen til Bergen Bibliotek. Prøv her. fido@bergen.folkebibl.noVis ikke de kan hjelpe, så si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Veldig bra Kjell-Arne, det setter jeg stor pris på. Får vente å se hva de svarer meg fra bibloteket. Takk igjen !Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Per. Jeg har nok stort sett dette og kjenner dine sider godt. Det som kan være intr er å se den fullstendige listen slik som den foreligger fra forfatteren frem til 1929. Det kan være noe der som vi/jeg ikke har. Som er dreven kar innenfor faget så kunne det vært spennende om du hadde noe peiling på navnet Glop (alt Glob) se bla mitt innlegg 55008. Det er en hard nøtt!! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk allikevel for forsøk. Jeg har hatt endel mot Danmark her, og de mener at dette nok er dansk og at man i gammeltid skrev både Glop og Glob, man at det sistnevte var mest i vanlig bruk. Finnes ennu noen få i DK som har dette som etternavn. Kan kanskje være verdt å prøve mot noen av disse. Har sjekket mot det danske sjømannsarkivet, men finnes ikke der som skipper el sjømann. Er det noe slikt register i Norge? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.