Gå til innhold
Arkivverket

[#66769] Fierdingen


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg antar det er snakk om rundt folketellingen 01.02.1801??? Da kan vedkommende finnes i Vor Frelsers Menighet (senere Oslo Domkirke), Slottsmenigheten (senere Garnisonsmenigheten) eller (en sjelden gang) Christiania Tugthuus (Kristiania Tukthus). Det første er mest sannsynlig, men du finner også ikke-militære fra Fierdingen i Slottskirkens bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Tjenestepiken hos høkeren Hans Jensen Brøter (opprinnelig fra Skedsmo) og Johanna Mathea Andersdatter (født i Christiania). Jeg har ikke alt for hånden, men om jeg ikke husker helt feil, er hun ikke født i Christiania eller Aker. Riktignok er det mulig hun som konfirmeres i Aker 02.10.1796 (da bosatt på Vinderen Eie), men dette er foreløpig bare en hypotese og knapt nok det.Kanskje du har utfyllende opplysninger om henne fra 'senere i livet' som kan friske på hukommelse eller gi idéer om opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei. Jeg har kun denne Lenke 22. ellers fra FT1801 nevnt som tienestepiige 20 år. I ovenfor nevnte kirkebøker er det flere Olea, men ingen som jeg fant å passe.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Uten at jeg skal si at dette er din Olea så fant jeg på FS en Olea Simensdatter dpt.28/5 1780 Brandvold HE med foreldrene Simen Olsen og Olea Pedersdt. Det sto også at hun var født på Berger i Grue og faren var Simen Olsen Beay? osv. Dåpen 1.trin. h.side, v.kolonne nederst: corporal Simen Olsen .... Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.