Gå til innhold
Arkivverket

[#66770] Trenger hjelp til å tyde forlovere, Lier 1734


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hvem som var forloverne til Lars Stephensen soldat og pigen Aase Ingebretsdatter, 14. februar 1734 (høyre side). Tror muligens den første er Anders Andersen Sørum og det står vel noe med 'Braaten' på den andre: Lenkevennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Astrid!Lars Steffensøn Soldat og Anne Ingebretsdatter.Forlovarane Peder Pedersøn Sørum og Simen Jonsøn Huuseby Braaten (på Frogner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg leser det som Lars Steffensøn og Anne Ingebretsdatter. Og forloverne som Peder Pedersøn Sørum og Simen Jonsøn Huuseby Braaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk skal dere ha! Interessant at det står at Anne i forbindelse med forlovelsen, men under vielsen 11. april 1734 er det vel ingen tvil om Aase??? Lenkemvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Takk til deg, Aud. Jeg var sikker på at hun het Aase, så jeg stusset over Anne, men det var vel bare presten som surra litt (ikke helt uvanlig....),mvh. Astrid (som gjerne tar imot opplysninger om opphavet til Aase)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.