Gå til innhold
Arkivverket

[#66778] Kristian Georg Markuart, f. Århus 1881


Gjest Jarle Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Grøhn

Kaare (Kåre) Georg blir her Lenke født 25.7.1915 i Mysen, Eidsberg, Østfold. Foreldrene var etter det jeg kan se montør Kristian Georg Markuart fra Århus Danmark, f. 1881 og Inga Mathilde Salhus (fra Salhus, Hordaland), f. 1881. Foreldrene skal ikke ha vært gift.Jeg er da interessert i info om Kåres far Kristian Georg Markuart. Jeg har ikke klart å finne ham igjen noen andre steder.Mvh Jarle Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igjenHer er et skud i blinde:I en slektsdatabase fant jeg en Carl Marquart og hans sønn Georg Julius Maquard. Sønnen er født 1853, så han kan i teorien være far til 'din' Kristian Georg.Jeg fant ham i 1880 i København (navnet er nu blevet til Maygaard.......) men at Kristian Georg er fra Århus betyder jo ikke at han er født der. det kan være at han kom fra Århus. Desverre er folketellingen i DK for 1880 den mest omfattende i det tidsrommet og dersom han er født i 1881 er han ikke med der.

bilete6432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igjenHer er et skud i blinde:I en slektsdatabase fant jeg en Carl Marquart og hans sønn Georg Julius Maquard. Sønnen er født 1853, så han kan i teorien være far til 'din' Kristian Georg.Jeg fant ham i 1880 i København (navnet er nu blevet til Maygaard.......) men at Kristian Georg er fra Århus betyder jo ikke at han er født der. det kan være at han kom fra Århus. Desverre er folketellingen i DK for 1880 den mest omfattende i det tidsrommet og dersom han er født i 1881 er han ikke med der.

bilete6432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Hej,Det kan måske være ham her:Født 4 marts og døbt 19 juni 1881 i Vor Frelsers kirke i Horsens Christian Niels Henrik Georg Marquard [Nielsen*].Søn af: Opsynsbetjent Axel Vilhelm Marqvard [Nielsen] og Hustru Henriette f. Bush 22 år.Grunden til at jeg sætter klammer om Nielsen skyldes, at navnet er streget over.Det er det ikke i konfirmationsindførslen 1895.Her er faren nævnt som sadelmager og morens navn står som Buse.Dette finder du i de skannede kirkebøger på Arkivalieronline: http://www.arkivalieronline.dk/ Dåben: Skanderborg amt, Nim herred, Horsens Vor Frelser 1876-1881 opslag 123Konfirmationen: Horsens Vor Frelser 1892-1899, opslag 55Du skal tilmelde dig - men det er gratis.Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Nu har du 2 kandidater. : )Den ovenfor og den Christian Georg som er fundet på dis-danmark.Her bliver det nok vigtigt at finde ud af, hvad der står ved Kaare Georgs konfirmation.Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Takk for hjelp. Det kan godt være vi er på riktig spor nå.Jeg skal prøve å finne Kåres konfirmasjon. I Eidsberg finnes ikke konfirmasjoner for rundt 1930 på internett ihvertfall.Men, moren Inga flyttet en eller annen gang tilbake til Bergen igjen med Kåre (og en tidligere sønn). De flyttet ikke så lenge etter Kåre ble født tror jeg. Kristian Georg og Inga holdt heller ikke sammen lenge, hvis i det hele tatt.Så jeg skal sjekke litt rundt i kirkebøker for Bergen og områder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.