Gå til innhold
Arkivverket

[#66787] Ole Pallesen-amok med kniv i New York 14.mars 1900.


Gjest Nina Möller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Takk for lenken. Nå så jeg ikke umiddelbart hvor de gamle artiklene var publisert, men det finner jeg kanskje ved å søke meg litt frem og tilbake.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Jeg har tidligere forsøkt å finne hva som egentlig skjedde med Anders Andersen f 23.07. 1869 i Gjerstad, utvandret til Granitte Falls, US i 1892. Han skal i følge Gjerstadboken ha vært postmann og blitt overfalt og drept i 1900. Lurer på om det kanskje kan være samme person som er omtalt i avisutklippet her. Noen tips om hvordan man kan finne ut mer om dette?mvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Det hadde värt 'artig' om det var mulig å idenifisere . Er det noe som tilsier at han skulle bruke navnet Pallesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Det som jeg i første omgang lurer på er om 'a mail carrier' (postmann)som også ble drept av Pallesen er identisk med postmann Anders Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Jeg tolket teksten som om at Pallesen også drepte 'a mail carrier', men jeg har kanskje tolket teksten feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det står, fritt oversett :-) 'vesle Julia Hengesbach, tre år hammal dotter av Charles Hengesbach, postomberar, og prøvde å myrda barnet si mor'..Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.