Gå til innhold
Arkivverket

[#66819] Hilda og Martin Nilsen, Vesterålen


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Jeg søker opplysninger om Hilda og Martin Nilsen fra Vesterålen. Jeg vet ikke annet enn at de 21.05 1914 fikk datteren Bergliot. Jeg har forsøkt å finne dåpen til Bergljot men uten hell. Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan lete etter disse.På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Torill. Har prøvd å lete litt etter Bergliot`s dåp,men det ser ikke ut til at de kirkebøkene er scannet enda.Skulle jo være under Øksnes,tenker jeg,men der er noen år på døpte fra 1912-1924 som mangler.Fant på folketellinga 1900 en Martin Nilsen som passer:[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f01868&gardpostnr=86&personpostnr=663&merk=663#ovre>Lenke Her er hans konfirmasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei igjen Anne, Det var det jeg var redd for, at Øksnes var der jeg skulle lete. Jeg har også tenkt på den Martin Nilsen som du har funnet, bostedet passer i forhold til hva jeg har fått opplyst iallefall. Jeg tenkte jeg kunne prøve å finne eventuelle eldre søsken til Bergliot, da vil jeg kunne finne info om Martin og Hilde den veien, ikke sant.Har ellers prøvd å finne vielsen til foreldrene til Roald Wilhelm Nilsen som du hjalp meg med i går. Den har jeg heller ikke klart å finne. Så dette går trått;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei Torill. Følgende opplysninger er å finne i Gård og slekt i Øksnes bind 1. Martin Odin Nilsen (1877-1962) gifta seg i 1913 med Rikka Kristina Olsen (1892-1916). De fikk dattra Bergljot i 1914. Som du ser døde Rikka i 1916 (av tuberkulose), og Martin gifta seg med Rikkas søster Hilda Bergitte i 1923. Samme året fikk de dattra Ragnhild. Nå er vi inne på nålevende personer, så nærmere opplysninger kan du om ønskelig få av meg pr mail eller tlf.48232780. Jeg kjenner bl.a Bergljots datter godt.Med hilsen Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Odd Tusen takk for opplysningene. Jeg er mer opptatt avforfedrene til Rikka og Hilda. Jeg har funnet at faren heter Ole Pedersen, født 1843 og Johanna Kristiansdatter, født 1854. Disse er visstnok fra Møre, nærmere bestemt Fure. Vet du noe om disse også? Mvh Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Her blir første sønnen Peder døpt,da står fødselsdato på foreldrene også,lettere å finne dem da. Fant Johanne døpt 8 okt. i Askvoll,foreldre Christian Jonasen og Brithe Jørgensdatter, Furre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.