Gå til innhold
Arkivverket

[#66820] Skifter på gården Utskot i Os Tinglag, Hordaland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er skifte på gården Utskot etter Hans Johannessen en gang mellom 1712 og 1717.Kan jeg få opplyst hvem som er nevnt i det skiftet?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=skifshor&gardpostnr=1201&merk=1201#ovre>LenkeDet er likeså et skifte etter Anne Torjelsdtr. på samme gård melllom 1760 og 1765. Jeg har en mistanke om at det kan være kona til Hans. Kan jeg få opplyst hvem som er nevnt i det skiftet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hans Johannesen Utskot Os 345 A.a.3b 1712-1717. 23. mai 1714, enke Anne Torgilsdtr og barna Hans Hansen, 2, og Chrestj Hansdatter, 1 år. Som formyndere Niels Willumsen Samnøen og Jon Torchildsen Giøen 'tillige med hans Fader Torgils Giøen som er Børnenes Moderfader'. Det er nevnt odelsgods i Udskot.Anna Torjelsdtr Utskot Os 529 A.a.7b 1760-1765 Dato 24. okt. 1763, enkemann Samuel hansen. Hennes barn fra to ekteskap: Hans H. Udskott, Christi Hansdatter, død, etterlatt seg Siur Monsen, myndig, og Britte Monsdatter, 30 år, og i ekteskapet med gjenlevende enkemann; Engel Samuelsen og Magla Samuelsdatter, død, etterlatt seg Marte Wintzensdatter, 13, og Anne Wintzentsdatter, 10, formynder for begge faren Wintzens Hauge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.