Gå til innhold
Arkivverket

[#66842] Adamstuen i Christiania, hvilket kirkesogn?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Brageveien 1 (1896). Er det noen som aner hvilken kirke den hører under i 1898? Veien står ikke oppført under oversikten over gater-sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Etter hukommelsen, men jeg er ganske sikker. Brageveien lå i 1896 i Kristiania, året etter kom den inn under den nye Fagerborg Menighet (som fikk egen kirke innviet 22.11.1903).Jeg skulle tro Gamle Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for alle forslagene. Jeg leter etter dåpen til en som skal være født 1898, men som i 1900 bor i Bragevn. 1. Ikke funnet i G.Aker eller Riksh. Eg. ganske håpløst å lete gjennom hele eller halve Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fagerborg har nok kirkebok fra 1897 selv om den ikke ligger på nettet. (Men det utelukker ikke at vedkommende kan ha blitt døpt som f.eks. yngre søsken, dvs. Gamle Aker (sannsynligvis))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Markus starter 1917, iallfall de skanna bøkene, og da er det bare trolovelser og lysninger. Egentlig kan vel barnet være døpt hvor som helst, men jeg hadde håpet det var i tilknytning til adressen. Men takk skal dere ha for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sier takk for tilbudet og blir ikke skuffet om du ikke finner det.Det gjelder dette barnet Lenke Moren, Elisabeth Andrea, ble gift 9/1 1891 Gml.Aker med Jacob Wedøe, dansk danselærer. Men de skal troligen ha blitt skilt før 1900. Så barnet burde vel eg. ha hett Wedøe til etternavn, men det er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sier takk for tilbudet og blir ikke skuffet om du ikke finner det.Det gjelder dette barnet Lenke Moren, Elisabeth Andrea, ble gift 9/1 1891 Gml.Aker med Jacob Wedøe, dansk danselærer. Men de skal troligen ha blitt skilt før 1900. Så barnet burde vel eg. ha hett Wedøe til etternavn, men det er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På gravminner er det ei Siri Brinchmann Gjem som er f.24-2-1898, gravlagt Gamle Aker 1956. Det kan forkorte søket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal du har for det. Moren ligger i samme grav. Så nå har jeg dødsdato for begge, og f.dato for Siri. Jeg har ikke funnet dåpen i Gml.Aker. Jeg sjekket igjen for 3.gang. Jeg får sjekke Riksh. en gang til nå som det finnes dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal du ha for den kjempejobben Carsten. Jeg har selv sjekket Horten for der ble moren født, men nei. Da kan det være hvor som helst. Så jeg lar det være med dette. Jeg har jo fått fødsels- og dødsdatoen pluss et etternavn som er ukjent. Det er ikke lite bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.