Gå til innhold
Arkivverket

[#66848] Skifte i Kinn 1769 etter Ole Olsen Raagnaldsvaag


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Iflg Joleik i Soga om Flora, side 360, skal det være et skifte etter Olav Olavson til enka Modester Fæster. Går det an å få opplyst hvem som er nevnt i skiftet og event en dødsdag på Olav.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 6. september 1769 og nevner enken Modester Fæster, med fetteren Jacob Fæster i Bremanger som lagverge, og barna Sirich, 1 1/2 og Anna Elisabet Magrete, 4 år, med Hendrich Olsen Kinden som formynder for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for den Yngve. Får nu håpe det går an å finne ut hvem denne Henrich Olsen Kinden er, og event. om han er en bror av avdøde Ole Olsen.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hei Terje!Trur ikkje dei var brør.Olav Olavson var frå Fengestad i i Førde pr.gj. (på sørsida av Førdefjorden). Henrich Olsen Kinn var frå Naustdal (truleg Naustdal gard), og son av Olav Monsson og Brite Madsdtr..Sirich skal vel vere Dirich (Didrik)Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Når dette kjem opp, så har eg sjekka litt meir i Naustdal bygdebok. Viser til tidlegare sak på brukarforum. LenkeVi hadde der for oss Pernille olsdtr. frå Naustdal, og som var datter av denne Ole (Olav) Monsson. Dei bur på garden Naustdal i Naustdal. Pernille har og ein bror, henrik f. 1732, busatt Kinnesundet. Såg ikkje dette i farta då.Så då er det i alle fall eit slektskap mellom Pernille og Henrik.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ein liten interessant ting til jf Naustdal Bygdebok: Far til Pernille og Henrik dør i 1741. Pernille og Henrik var då henholdsvis 3 og 9 år. I 1746 giftar mora (Brita) seg opp at med Faltin Halvorsson Steinhovden og flytta til Steinhovden. Steinhovden ligg litt utanfor Eikefjord, og var då i Kinn Prestegjeld, og ein god del nærmare Reksta enn Naustdal. Det er truleg at både Henrik og Pernille blei med til Steinhovden, og reiste derifrå til Reksta.Ser og at ein eldre bror av Henrik - Engel - i 1796 sel ein liten jordepart som han hadde arva etter faren, til Henrik. Sjekkar for sikkerhetsskuld FT 1801, men finn ikkje Henrik i Naustdal (Førde), så om han flytta tilbake til Naustdal, er uvisst.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Torbjørn. Ja det var Dirich Fæster som ble døpt 31/3-1768. Fadderne der var Joh Henrich Battallen,Bendix Kinden,Jørgen Y Rexten,Anna Battallen og Anna Marie Fuhrmann. Da er det vel slik Egil skriver at Pernille f 1738 og Henrik f 1732 er barn av Ole Monsen og Brite Madsdatter ?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Etter det eg kan sjå er Pernille og Henrik born av Ole Monsson og Brite Madsdtr.Iflg. 'Soga om Flora' døyr både Pernille (s. 351) og Henrik (s. 307) i 1798. Pernille vart, etter det eg veit, gift med (klokkar i Kinn) Tomas Bjørnson Klingenberg, og busett på Indre Reksta.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar Torbjørn. Da har jeg de rett. Moren Brite Madsdatter kan følges godt bakover, men Ole Madsen vet jeg foreløpig ingen ting om.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Terje.Eg blar litt meir i Naustdal bygdebok.Ole Monsen var fødd i Naustdal 1692, gift 1. Inger Olsdtr, fødd 1671 Rotnes (Førde), d. 1720 Naustdal. gift 2. Brita Madsdtr f. Hafstad (Førde)Så forfedrane. Far til Ole Monsen var Mons Olsen, f. kr. 1645 på Årset (Naustdal) død kring 1710, gift med Pernille Persdtr, f. kr. 1654 d. 1745 i Naustdal. I tillegg til garden Naustdal som han gifta seg til, hadde han bruk på Årset og Vassotnen, som han hadde arva frå far sin.Far hans hette (det gjettar du vel) Ola Monsson f. kr. 1597. Han var lensmann i Brandsøy skipreide.Eg dreiv å leika meg litt i går med tanken på at Mons Olsen f. 1645, og Lars Olsen Fengestad (kandidat til far til Ole Olsen, nemnd i den andre saka) kunne være brør, og at det låg til grunn for at etterkommarar frå alle desse tre Naustdals/Førdefamiliane vi har vore innom, havna på Reksta. Lars Olsen er f. 1653. Det er ikkje oppgitt kor han er fødd, men lite truleg at det er Fengestad, då far hans ikkje er nemnd der. Årset ligg ikkje så langt frå Fengestad. Eg har dessverre ikkje funne noko som kan dokumentere dette, men alderen kunne jo høve. Vi får la det være ein tanke.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha Egil. Da fikk jeg litt mere der og. Sitter og skriver av døpte med faddere/trolovede/copulerte og døde i Kinn,Svanø og Bremanger.Fra 1729 . Kommet til 1746.Skal sende det over til Yngve Nedrebø når jeg kommer til 1750.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Flott initiativ Terje, du får ha lykke til med resten.Mens du held på med det, så kan jo eg bidra litt meir frå Naustdal. Ser eg gløymde damene. Brita har du kontroll på ser det ut som, og Inger (føste kona til Ola Monsen) er vel ikkje interessant. Eg kan ta litt om Pernille Persdtr. (Pernille og Henrik si bestemor).Ho var som sagt fødd på garden Naustdal bnr. 1 kring 1645, og døde på same garden 1745. Per Andersson som hadde garden før Pernille/Mons, blir antatt av bygdebokforfattaren å være far til Pernille, og det høyres rimeleg ut. Før Per igjen var det far hans - Anders Persson - som hadde gården. Far hans igjen er ikkje nemnd, men svigerfar (verfar) var Johannes (ukjent farsnamn) var brukar før han, så han blir då tipptippoldefar til Henrik og Pernille. Før dette var Gunnar brukar, men ikkje kjent om det var noko slektskap mellom Gunnar og Johannes.Som sagt, lykke til med resten av registreringa.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha Egil.Trur ikke jeg vil/tør dra denne tråden lenger på dette forumet. Da må tråden legges over til det andre forumet.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.