Gå til innhold
Arkivverket

[#66854] Brother`s Keeper


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Har nettopp fått vite at det finnes et slektsprogram som heter Brother`s Keeper, og at det skal være så bra.Er det noen som har erfaring med det?Anbefales? Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg har brukt BK i årevis. Etter at jeg har sett 'hvor lekre' en del andre programmer er har jeg forsøkt et par av dem, men ender alltid opp igjen med BK. Av gammel vane ?? Nei, ikke bare det: BK har i hvert den fordelen at den er veldig enkel i bruk. 'Layouten' og grafikken kan med en kritikers øyne være kjedelig, men den er i hvert ikke 'overlesset' og forvirrende.Det er mulig at en del andre programmer er bedre tilrettelagt for produksjon av bok enn BK. Uansett så kan det være lurt å prøve et par-tre programmer. Så vidt jeg vet kan du laste ned gratiis en litt eldre fullversjon av BK. Embla er et utmerket program som også er lett å starte med. Det kan du laste ned en 'miniversjon' av gratis.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tusen takk for svar, Tor! At det er enkelt i bruk er en absolutt fordel, er ingen racer på dataen jeg;-(Har siden jeg la inn spørsmålet fått høre om et bra program til, som heter Embla, så det blir litt grubling og prøving, tenker jeg!En god dag ønskes fra meg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vil bare fortelle deg at jeg har vært svært fornøyd med mitt EMBLA -program . Særlig er det enkelt å legge inn bilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Dersom Hilde Rossing har direkte spørsmål hun vilha svar på, finner hun min hjemmeside og min adresse http://www.bkwin.info og jeg skal prøve så godt så mulig å gi deg svar på dine spørsmål :-)Det var nevnt bilder. Ctrl C og Ctrl V er greie funksjoner. Hent ned versjonen fra nettet og prøv. Ingen forpliktelser i å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg sier takk for det, Otto. Jeg må nok bare prøve meg fram litt.Papirutgaven min er omfattende,har litt av en jobb foran meg.I tillegg til navn og dato har jeg mye info/bilder om enkelte av mine aner,så det blir den som formidler det hele altet mest mulig oversiktelig som `vinner`Og ikke minst passer til min manglende dataerfaring:-)Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

til Hilde - eg vil på ingen måte reklamere for noe bestemt program - bruker Family Tree Maker - veldig lett innmating - lurer på om andre programmer har ALT SAMLET I EN FIL - jeg har nå 62000 personer og ganske mange bilder også, filen er da på ca 57 megabytes. MEN i tillegg så via gedcom kjører jeg finesser som jeg finner i Brothers Keeper og Legacy - men ved gedcom mister jeg bildene. - Hilde - er der et utrykk at FAR KJØPER MAKEN TIL SLIPS SOM HAN HAR ? - *** venlig hilsen kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Tilsvar til 13 og 14.De fleste programmer behandler i prinsipp dataene veldig likt. I grunnen er et slektsprogram en utmerket må å holde oversikt over de data man har og sammenheng mellom personere m.m.Til GEDCOM. Man får gjerne ikke (i de fleste program overført selve bildene, men man får lenkene og de fleste program legger disse lenkene på plass slik at når man legger bildene i angitt plass så er de på plass. dette er vanligvis en normal bruk av Ctrl C og Ctrl V. Problemet kan være at linken ikke stemmer, men de fleste program har hjelpefunksjoner også til dette.Har man en også brukt CD, er det like enkelt, ja ofte enklere.Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Unnsky Hilde - til Otto (15)- jeg synes fortsatt det er veldig greit å ha alt i en fil - slipper å holde greie på hvor bildene evt ligger -bytter man pc er det jo bare kopiere den ene filen -får da med Notes - Bilder og alt. - ikke for å si noe galt om Brothers K - der blir jo en haug med filer ikke minst txt filer for Notes etc. Men for all del veldig mye nyttig og smart i Brothers K. - det er jo derfor jeg benytter meg av dette. *** mvh kse *** TAKK TIL HILDE SOM STARTA DET HELE - men noen Køhler sak blir det nok ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei til dere alle, jeg er glad for alle innspill jeg!Har nå brukt dagen til å prøve ut de forskjellige program, og av alle ting er jeg nå i ferd med å taste inn mine aner i Legacy;-))Synes foreløpig jeg ble mest fortrolig med den, så får vi se hva det blir til etterhvert!Takk for alle gode svar og hjelp, jeg lærer hele tida noe av dere alle:-))Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** kjempeartig Hilde - jeg lastet ned gratisversjonen av legacyy7 - og betalte litt for å få nøkkel til fullversjonen - har en veldig flink venn som bruker dette programmet - håper å få sette meg ordentlig inn i det - men foreløbig plukker jeg ut veldig artige - tre og ikke minst vifter. Håper ikke dette opfattes som reklame - kun melding om mine erfaringer. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.