Gå til innhold
Arkivverket

[#66855] Barn med to mødre - hvorfor?


Gjest John A. Bauge
 Del

Recommended Posts

Gjest John A. Bauge

I minesterialbok har jeg funnet en nær slektning som - slik jeg forstår det - står oppført med to mødre, den første helt ukjent for meg. Er det noen som har funnet noe tilsvarende eller kan gi meg en forklaring på dette?

bilete6455.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Du burde tatt med mer av sida for å se sammenhenger. Hører ikke første kvinne du har innringet til dåpen over? Hvis ikke er den dåpen ført med mannens navn til slutt (noe som var uvanlig dersom barnet ikke var født ue.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan Brithe Baarnille være Ole Gustavs mor. Nå ser vi ikke hele siden, så det er litt vanskelig å vurdere, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John A. Bauge

Nei, foreldrene til Ole Gustav står oppført ovenfor, der de skal stå - slik det framstår når jeg nå tar med mer av siden.

bilete6456.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Farens navn står RETT til høyre for barnets navn, og morens navn står under farens. Det er en ganske vanlig innførselFarens fødselsår står i venstre kolonne, og morens i høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John A. Bauge

Javiss! Når jeg teller ovenfra siden, så stemmer jo det. Takk for hjelpen til oppklaring for en amatør. Jeg trodde jeg hadde oppdaget noe jeg helst ikke skulle vite... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hadde 'mødrene' vært siamesiske tvillinger kunne det jo ha vært en mulighet, men ellers tror jeg kanskje mer at jomfrufødsler hadde vært mer sannsynlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.