Gå til innhold
Arkivverket

[#66864] Albert Ingvald Nilsen gift med Mathilde Olsen - Vågan i Nordland


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Jeg vet at disse bl.a. fikk døtrene Margit Kristofa i 1905 og Klara Marie i 1909 samt sønnen Roald Vilhelm 08.02.1914 og dåpen hans finnes i kirkebøkene for Vågan. Jeg leter etter Albert og Mathilde sin vielse men kan ikke finne den. De er født i 1884 og 1885.Jeg leter også etter opplysninger om deres foreldre og søsken. Kan noen hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Jeg har en teori: Kan faren til Roald het Allert Ingvard i stedet for Albert Ingvald? Jeg mener det kan se slik ut ved Roalds dåp. Hvis dette er riktig, har du dåpen til Alert her nr 75 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6656&idx_id=6656&uid=ny&idx_side=-256>Lenke, en kandidat til Mathilde her nr 158 Lenke og Alerts familie med foreldre og søsken her i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Sjekk konf til Klara Marie. her er faren kalt Albert Ingvart, det avviker ikke så mye fra Odds forslag.Men hvor er kirkebøkene for Hol i Buksnes 1898-1911, hvor man skulle søke på ekteskap og dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Det er vanskelig å vite hva som er riktig. Jeg leter fortvilt i folketellingene etter Albert, burde vel finne han i 1900, men jeg klarer ikke det. Og dåpen hans burde vel kanskje også være mulig å finne, men jeg har lett uten hell så langt.Har du noen tips til hvor jeg burde lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Er det mulig at det finnes kirkebøker for Buksnes/Hol som ikke er scannet enda? I så fall må vel en telefon til Buksnes kirke kunne hjelpe. Jeg har også saumfart folketellingene for 1900 etter en Albert som kunne passe, men jeg finner ingen i Nordland nord for Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Er det mulig at det finnes kirkebøker for Buksnes/Hol som ikke er scannet enda? I så fall må vel en telefon til Buksnes kirke kunne hjelpe. Jeg har også saumfart folketellingene for 1900 etter en Albert som kunne passe, men jeg finner ingen i Nordland nord for Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Odd, det kan jo hende at den teorien din om at han heter Alert stemmer da. Men jeg finner ingen vielse mellom noen Alert og Mathilde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Odd, det kan jo hende at den teorien din om at han heter Alert stemmer da. Men jeg finner ingen vielse mellom noen Alert og Mathilde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Torill. Du glemte å opplyse at tema 66789 hører til dette tema ! Blir mye dobbeltarbeid når noen ikke vet hva som er funnet allerede. Bl.a fant jo Carsten konfirmasjonene til Roald`s søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.