Gå til innhold
Arkivverket

[#66868] Anne Katrine Bie, gift med Halvor Knudsen på Rødøy i Ørsta.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Anne Katrine Bie var f. 1742 og døde 1813. Hun må ha blitt gift ca. 1770-75 med Halvor Knudsen som var ca. 10 år eldre. De hadde 2 sønner, Lars Halvorsen, f.9.02.1776 og Knud Halvorsen, f.21.01.1881. Lars er i 1801 gift med Wilmike Jonsdtr. som er 8 år eldre. De bor sammen med hans foreldre og hans bror Knud på Rødøe i Østad sogn, Wolden. Er det noen som vet videre om denne familien? Anne Katrine hadde 2 brødre, Lars Larsen Bie, f.1743 = død 1802.Skal ha bodd på Herøy. Er det noen som vet om han hadde familie? Den andre broren var Christian Furstenberg(skulle ønske jeg kunne sette to prikker over u,en, for det skal det være). Han var født 1745 = død 1793, sannsynligvis på Bud, der han var bonde. Han var gift med Elisabeth Hansdtr.Høgh, f.ca. 1755, og skal ha vært prestedatter. Disse tre barnas foreldre vet jeg godt hvem var, så det trenger jeg ikke. Jeg er ikke så god i geografien på Sunnmøre, så her sliter jeg. Takknemlig for hver liten hjelp. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.