Gå til innhold
Arkivverket

[#66882] Guruanna Johnsen - født 1844 - bosted Øksnes


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Hei Jeg prøver å finne mer info om Guruanna. Lenke Her står det at hun er født i Alstahaug sogn Helgeland. Jeg kan ikke finne henne der. Men det er noe som heter Skogn i Alstahaug i Nord-Trøndelag. Der er det mange som heter Guruanna og jeg finner også ei som jeg trodde var henne. Noen som har anledning til å hjelpe meg? Jeg har fått masse god hjelp de siste dagene, og håper at noen vet dette også. På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Ann-Mary Tusen takk for super hjelp! Har funnet Guruanna i folketellinga i 1875 (tror jeg). Bor da på Bredtrand i Øksnes sammen med sin sønn Johan Nielsen. Mannen hennes står ikke oppført. Er ikke det litt rart i og med at hun ikke står oppført som enke? Jeg prøver å finne henne i 1865 tellingene men det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Se litt ovenfor navnet til Guru Anna på 1875 tellingen,så finner du Nils Johnsen ,født 1836,Lomb.Guruanna ,Johan og Nils i 1875: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f71868&gardpostnr=30&personpostnr=273&merk=273#ovre>LenkeDette KAN jo være 'din' Guru Anna Olsdatter i 1865,som tjenestepike på Stormo.Alderen på 22 år stemmer ganske bra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Fra Johan Borgos 'Gård og slekt i Øksnes': Hovedomtale Bind 1, gnr 26, Dyrøy. Nils Jonsen 1836-1919, født i Lom, OP, far Jon Nilsen. Guroanna Olsdtr. 1844-1909, født i Skogn, NT, far Ole Madssen. Gift 1874. Tjente på Breistrand til de fikk råd til å gifte seg. De bodde i tre år til der før de kjøpte seg gård i Dyrøya og flyttet dit. Få andre tjenerpar skapte seg et så godt levebrød som de gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.