Gå til innhold
Arkivverket

[#66886] Skifte på gården Håvik i Sunnhordland 1708-1712, Jon Jonsen


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er et skifte etter Jon Jonsen Håvik en gang mellom 1708 og 1712. Jeg skulle gjerne ha visst hvem som er nevnt i det skiftet.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

29. januar 1710, enke Kari Larsdatter og hans barn fra to ekteskap: Villum J. Haavigen, Lars J. Huglen, Britte J., 28 og Gurj J., 20, var fra første ekteskap. Aagaatte, 12, Else, 8 og Inga, 1 1/2 var med enken. Gjelden oversteg formuen, derfor er det ikke nevnt formyndere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for rask tilbakemelding. Jeg savner imidlertid en Jon blant barna. I alle fall om det er denne karen det skiftes etter i 1710. I 1701 hadde han sønnene Lars og Jon.LenkeJeg prøver å fastslå hvem som er foreldrene til Jon Jonsen Håvik som giftet seg i 1726 med Marta Engelsdtr. Gjøen. Men da må jeg kanskje lete andre steder.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Rune, jeg har Jon Andersen Håvik (1662-1723) og Kari Engelsdtr Gjøen (1666-1742) som Jon Jonsen sine foreldre. Da han gifta seg i 1726 med Marta Engelsdtr Gjøen fikk de kongelig bevilging. Dersom foreldra over er rette, var det fetter og kusine. Lenke Kona er dessverre utelatt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.