Gå til innhold
Arkivverket

[#66897] Sannidal: kirkemæssig tilhørsforhold inden 1702 ?


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiHåber det er det rette sted jeg retter mit spørgsmål til:Sannidal Kirkebok begynder år 1702: havde lokalbefolkningen tilhørsforhold til en anden kirke indtil da ?, evt. hvilken, eller findes der i området ikke kirkeboksoptegnelser inden 1702 ?MvhJan Holm Thomsen DK DanmarkNB Jeg har oprettet dette tema i Slektforum for nylig men ikke fået noget respons indtil nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg er redd forklaringen er at det ikke er bevart eldre kirkebøker for Sannidal.Fra Arkivverkets oversikt over kirkebøkene sakser jeg:'Sannidal og Skåtøy ble skilt ut fra Kragerø ved kgl. res. 21.03.1868. Skåtøy ble skilt ut fra Sannidal ved kgl. res. 29.08.1877.Ministerialbøker ('MINI') 1 1702-1766 05 Introduserte fra 1703. Åpenbare skriftemål fra 1704. Noen få dødsfall 1737-39, ingen 1740-42. Almuen meldte ikke dødsfall. Brev 05.02.1743 fra biskop til stift.2 1767-1802 05'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.