Gå til innhold
Arkivverket

[#66917] Tydehjelp, Olava Gesine


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

hei...kan noen hjelpe meg med skrifttyding her??hvis noen skulle ha oversikt over familien til Olava Gesine, så er jeg også intr i det...vet ho ble gift med en svenske som het gustav adolf bjørk, og at de flytta til trøndelag (soknedal og Sparbu) de er mine tippoldeforeldre...Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Hidra i Flekkefjord, Ministerialbok nr. A 5 (1870-1886), Fødte og døpte 1878, side 17. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6182&idx_id=6182&uid=ny&idx_side=-20>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei...og takk for hjelp så langt... denne siden av anetreet mitt har vært tomt lenge...kan se ut som det er noen unøyaktigheter med årstall ja... :-)mvh anders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finner dem ikke omtalt i Heskestad-bindet av hetland Skipreide (bygdebok), så de har vel ikke bodd her så lenge, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fra SVAR finner jeg familien i 1880-tellingen, på Undenäs: Hemförsamling: Undenäs Hemort: Höghult Kontrakt: Norra Wadsbo Län: Skaraborg Farens yrke: LägenhetsägareFamilj nr: 1 Sida: 72 Rad: 29Personer i hushållet: Fam. nr 1Erik Gustaf Björk, f. 1836 i Fägre Skaraborgs län, Lägenhetsägare Brita Andersdotter, f. 1833 i Undenäs Skaraborgs län Erik Johan, f. 1861 i Undenäs Skaraborgs län Selma Josefina, f. 1865 i Undenäs Skaraborgs län Augusta Charlotta, f. 1867 i Undenäs Skaraborgs län Gustaf Adolf, f. 1867 i Undenäs Skaraborgs län

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ut fra opplysningene s. 182 i Husforhörslängden 1881-1901 for Undenäs, under gården Höghult også kalt Galtabolet, på plassen Quickes, finner jeg at faren Erik Gustaf Erikson Björk er f. 01.11.1836, moren Brita er f. 25.04.1833, de giftet seg 29.12.1860. Sønnen Gustaf Adolf er f. 29.12.1867, tvilling med Augusta Charlotta. Han er reg. utflyttet til Nässjö i 1893 (tror det står 23.09), og attest utflyttet til Norge dat. 14.02.1899.Foreldrene lever og bor hjemme i 1900, Hämmansägere, alle barna er da reist ut av redet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

JOHAN OLSEN Pedigree Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: 12 JUL 1846 Nes, Vest-Agder, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: OLE ANDREAS HANSSEN Family Mother: GUNILD CATRINE OLSDR Her har du fyren, Gunhild katrine olsdatter var moren. Så da så :-)Men nå må jeg på korøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Fantastisk hva du finner ut...forrige runde jeg drev og kartla slekta var før i-net sin tid... da ble det bråstopp når jeg kom til sørlandet og sverige... :-)må innrømme at jeg sliter med å tyde disse kirkebøkene :-)igjen, tusen takk!!!håper øvinga ble produktiv og hyggelig :-)a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

he he... wise words.. :-)har prøvd å finne ole andreas... fant en døpt i 1799, men greier (som vanlig) ikke å tyde det som står der... :-)Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Hidra i Nes, Ministerialbok nr. A 2 (1781-1832), Fødte og døpte 1799, side 42-43. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9471&idx_id=9471&uid=ny&idx_side=-17>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Gonil Cathrine Olsdatter Søyland konfirmeres her i Nes/ nes, hun er f. 02.03.1806, dtr av de i innlegg 24. Alder ved ekteskap er oppgitt 27 år, skal være 21 år. Jfr alder oppgitt i folketelling 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.