Gå til innhold
Arkivverket

[#66937] Hoiendahl og Falkenberg - opplysninger i ancestry.com


Gjest Sten Høyendahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Høyendahl

Om jeg googler 'hoiendahl falkenberg', kommer en side opp på ancestry.com med 'Members researching Falkenberg', i hovedsak mennesker med navnet Falkenberg. Som nummer 21 står Jennie Marie Hoiendahl, født 11.10.1882 i Norge, død 8.3.1963 i Los Angeles, oppholdssted 6.7.1923 Washington (sources 11, saved records 7, tree name Falkenberg).Jenny Marie Høyendahl var datter av min oldefars bror Gustav Johansen Høyendahl i Kristiania, og emigrerte i 1906. Dette er første gang jeg har funnet spor av henne etter emigrasjonen.Nå er ikke jeg noen racer på amerikanske nettsteder, og skjønner rett og slett ikke hvorfor hun er havnet på denne Falkenberg-siden. Er det noen som har en forklaring på dette? Må jeg inn på en betalingstjeneste for eventuelt å følge sporet videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ancestry.com er en betalingstjeneste. Jenny giftet seg med Fritz Emil Falkenberg den 27. april 1907 i East Boston, Massachusetts. Her er en pass-søknad for Jenny i 1923:

bilete6460.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Siden du viser til i #1 inneholder svært mye info om familien. Jeg vet ikke om Ancestry fremdeles har et tilbud om 14-dagers gratis bruk? - kanskje du burde prøve det?Her er familien i 1930:

bilete6461.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Takk igjen!Jeg har ikke mange amerikaslektninger, og har vel ikke hatt særlig behov for å gå inn på slike nettsteder. Jeg får se om jeg skal gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.