Gå til innhold
Arkivverket

[#66948] Peder Pedersen og Johanne Iversdatter fra Nedre Eiker; f. 1810 Hvor ble de av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Er det noen der ute som sitter med kunnskap om hvor det ble av Peder Pedersen og Johanne Iverdatter fra Nedre Eiker? I 1865 bodde de på Vinnesmyr eie på Nedre Eiker. I 1875 bor de definitivt ikke på Nedre Eiker, men jeg har ikke funnet noen dødsfall eller utflytting.Johanne Iversdatter (f.1810) var en eldre søster til min 2-tippoldefar Anders Iversen (1820-1874), så henne er jeg veldig interessert i å finne ut av. (Forsåvidt også alle barna til foreldrene deres, Iver Pedersen og Ingeborg Olsdatter).Kan noen hjelpe? Bidrar gjerne tilbake med det jeg har for andre interesserte.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Peder Pedersen Øen på Vinnæs drukner 3/11 1875. Blir funnet først sommeren 1876 og begraves 30/7 1876 (nr 11) LenkeLensmann oppgir enken Johanne Iversd. og 6 barn. 1.Anders Pedersen, 42 år Vinnæs 2.Peder Pedersen, 40 år, Christiania 3.Iver Pedersen, 36 år, Lier 4.Olaus Pedersen, 24 år, Drammen 5.Enke Ingeborg Marie Pedersd., 38 år, Drammen 6.Mathea Pedersd. g.m. Johannes Nilsen Solbergeie.Når Johanne Iversd. dør 18/6 1885 oppgis 5 barn. Olaus er borte.Faren Iver Pedersen dør på Borge 12/5 1861 80 år gammel. Moren Ingeborg Olsd. er død på Wigen 12/12 1858 85 år gammel. Da oppgis følgende barn: 1.Peder Iversen, 56 år 2.Ole Iversen, 53 år 3.Anders Iversen, 38 år 4.Johanne Iversd. g.m. Peder Pedersen Øen 5.Ragnhild Iversd., 46 år 6.Mari Iversd., g.m. Amund Olsen Borge 7.Marthe Iversd. 41 årMvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for hjelpen til alle som bidro! Kan ikke skjønne at jeg ikke fant Johanne Iversdatter i FT 1875 eller i kirkeboka for Eiker tatt i betraktning alle gangene jeg har lett. Trenger bedre briller, tror jeg.En spesiell takk til Arnt for de andre opplysningene som bekreftet alt jeg hadde fra før på denne familien.Hører gjerne fra noen som har noen av de nevnte personene i slekta!Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.