Gå til innhold
Arkivverket

[#66965] hjälp att tyda


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Undrar om nån kan hälpa mig att läsa vad barn nr 131 Lilly Ingebjörgs mamma heter och vad pappan Erling Skjelvan har för titel? Lenke Hon är inte min släkting, men hon var min granne där jag växte upp i Jämtland och mamma till klasskompisar (tvillingar). Hon flyttade från Trondheim som 16-17-åring och blev kvar i Jämtland och lever än idag. Hon hade först 6 barn och fick sen över 40 år gammal tvillingar OCH som bonus året efter tvillingar IGEN, totalt 10 barn. Mycket stark kvinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

.. fyrbøter Erling Skjelvan og k.? Berntine Ovedia(Ovidia?) f. Haugen og født 1896 i Levangerskogen? De ble gift i 1921.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Tack för hjälpen! Jag slet verkligen med Berntine för jag var så övertygad om att första bokstaven var ett R... Lite för trött för det här nu kanske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ser på navnet til barnet øverst på side så står det Bernt. Det finnes ikke noe navn Rernt. Det hjelper å se på andre navn når man er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Ja, jag vet egentligen det, men jag är nog bara trött nu plus att jag hade redan läst namnet två rader ovanför Lilly Ingebjörg - Björg och det B´et var väldigt tydligt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.