Gå til innhold
Arkivverket

[#66967] For barn födt i egteskap - har ni blivit klok på frågan?


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Hej!Kanske är min fantasi inte tillräcklig, men jag har aldrig riktigt 'fått ihop' logiken i denna fråga som finns i födselsböckerna. Frågan är uppställd såhär: For barn födt i egteskap- Hvormange barn har moren tidligere födt i samme egteskap (a)? i tidligere egteskap (b)? utenfor egteskap? Vad skriver man om man har 1 utomäktenskapligt barn, 2 från tidigare äktenskap och 3 tidigare från detta äktenskap? Till att börja med frågar ju rubriken efter äktenskapliga barn, men det sista svarsalternativet innehåller ändå utomäktenskapliga barn men utan 'bokstav' (c logiskt isåfall) a3 b2 1 ? och vart tar det utomäktenskapliga barnet som kanske bor kvar vägen i följdfrågan: Hvormange av disse barn lever nu- av samme egteskap (a)? av tidligere egteskap (b)?Jag förstår inte att tredje svarsalternativet på första frågan om äktenskapliga barn innehåller oäkta barn (utan bokstav) och varför de barnen isåfall försvinner på följdfrågan?Jag är jättenyfiken på om nån har nåt logiskt (eller ologiskt) svar på detta!? Normalt anser jag mig klara av 'läsförståelse', men här går jag bet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

a) er jo grei for det er barn født tidligere i samme ekteskap. b) er litt mere uklar, men jeg vil tro at det gjelder morens tidligere fødte barn, enten det er i tidligere ekteskap eller utenfor. Det er rart det ikke står 'eller' der. Om du ser helt foran i fødselsboka så står det noe om hvordan innføringen skal skje, men jeg vet ikke om du blir noe klokere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.