Gå til innhold
Arkivverket

[#67002] Folketelling for Mower county og evn. Adams i Minnesota


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I Mower county og i Adams i Minnesota bodde mange Austevollingar. Lar det seg gjøre å få ut en del Ft for 1900, 1910, 1930 for denne delen av Minnesota. Var der noen ft mellom 1888 og 1900 i de aktuelle områdene?Hvordan får man evn tilgang til disse folketellingene? Jeg trenger litt info om ft for området omkring Adams i Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Har egentlig ikke noe å bidra med i denne saken. Men må få komme til med en hjertelig takk til deg Hanne Line for tipset om US 1900 Census på Family Search. Det var helt nytt for meg at den er tilgjengelig der. Da unngår jeg i en viss grad Ancestry.com der man er avhengig av abbonnement. Riktignok er Ancestry søkbar, men har man en viss peiling på hvor man skal lete, er jo likevel Familysearchs scannede Census et verdifullt redskap for oss som er på jakt etter emigranter.Kan ellers bare utfylle Terje med at Mower county Minnesota ikke bare er fullt av Austevollinger, men også rogalendinger og nordmenn generelt.Takk for tipset.Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, du har nok rett i det at det er ikke bare austevollinger som reiste til Mower.Takker for alle innlegg og nyttige tips.Jeg leter egentlig etter bror til min morfar Jacob Olson Hevrøy. Jeg antar at han brukte navnet Olson til etternavn der borte. Jeg har info om at han døde i ung alder og kanskje før 1900. I tilfelle han hadde familie så er det mulig at det er en enke ved navn Olson i ft for 1900. Jacob kom til USA i 1888. Han ble født i 1867.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.