Gå til innhold
Arkivverket

[#67014] Inger Marie Ellevsdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Hvordan kan jeg klare å finne ut noe mer om Inger Marie Ellevsdatter som giftet seg med Abraham Jacosen?LenkeJeg ser jo at hun skal komme fra Øen men kommer ikke videre. Har forsøkt å lete i kirkebøkene for Kragerø uten hell. Håper noen kan hjelpe meg!Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Lenka di gikk til feil side: LenkeHar du forsøkt å finne samtlige barn av Abraham og Inger Marie for å se om det er potensielle søsken av henne blant fadderne? Levde Inger Marie fremdeles i FT1865? Hva forteller alder ved hennes død? Det gjelder å lage seg et så bredt fundament som mulig før en prøver å trenge lenger bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Jeg skal forsøke å se etter om det kan finnes søsken av henne som faddere blant de fire barna jeg har funnet.Om hun levde i 1865 vet jeg ikke. Finner henne ikke ved FT 1865.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Kanskje dette kan være til litt hjelp:Dette er fra en barndåp i 1816. Her nevnes en Ellev Røsholm og en 'pige', Inger Marie Ellevsdatter. Moren til barnet, Rakel Kristensdatter er fra Øya. Inger Marie Ellevsdatter er oppgitt 22 år gammel ved giftet og det skulle bety at hun (og Abraham) er født ca 1802. Mulig at Inger Marie har en bror Aslak, se faddere.KK5DOPT.TXF 1/1 37.9 kb ,1816,Kragerø,24,11,1816,25,12,1816,Anne Marie,K,E,Engebret,Engebretsen,Hugger Rakel,Kristensd.,Øen,Ingebor,Ellev Røsholms kone,K,Inger Marie,Ellevsd.,Pige,K,Jakob,Poulsen,Tjenestedreng,M,Aslak,Ellevsen,Matros,M,Elling,Knudsen,Tjenestedreng,MDette er konfirmasjonen til en Abraham Jacobsen som er 17 år gammel i 1820: (faren er Jacob Andersen)KK5KONF.TXF 1/1 11.0 kb 5,253a,8,1820,Kragerø,29,9,1820,Abraham,Jacobsen,Kragerø,m,17,Kragerø,Jacob,Andersen,Skibsfører,1aHer er konfirmasjonen til sønnen Jacob Christian Abrahamsen:KK6KONF.TXF 1/1 40.3 kb ,218,22,1840,Kragerø,18,10,1840,Jacob Christian,Abrahamsen,M,,19,03,1826,Øen,Abraham,Jacobsen,Matr.,Inger Marie,Ellevsdatter,Godt.Her gifter en enke, Inger Marie Ellevsdatter seg, hun er 36 år i 1840:KK6VIED.TXF 1/1 18.7 kb ,178,14,1840,Kragerøe,23,10,1840,Gunder,Torvildsen,Kragerøe,Arbeidsmand,Ungk., ogen?? i Bamble,25,Inger Marie,Ellevsen,Kragerøe,Enke,36,Torvild,Gundersen,m,E llev,Aslachsen,mDe døper en datter i 1841:KK6DOPTE.TXF 2/2 145.6 kb 6,98,10,1841,Kragerøe,5,9,1840,31,5,1841,Maren Andrea,k,e,j,n,Gunder,Thorvilsen ,Øen,arbeidsmand,Inger Marie,Ellevsdatter,hustrue,Marthe,Abrahamsdatter,kone,k Signe,Johnsdatter,pige,k,Kristen,Andersen,matros,m,Even,Knudsen,ungk.,m,Ole,Olsen,skammester??,ungk.,mDe døper så en sønn Abraham oppkalt etter Inger Marie's første mann ?KK6DOPTE.TXF 1/2 66.4 kb 6,47,9,1843,Kragerøe,14,12,1842,4,6,1843,Abraham,m,e,j,n,Gunder,Torvidsen??,Kragerøe,arbeidsmand,Inger Marie,Ellevsdatter,hustrue,Johanne,Svendsdatter,kone,k Anne,Olsdatter,pige,k,Johan,Olsen,Øen,arbeidsmand,m,Knud,Jacobsen,arbeidsmand,,Hans Jørgen,Jonsen,mDu får sjekke dette nøye om det kan være noe i dette.m.v.h. Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Her er en Jacob Andersen som får en sønn Abraham i 1802:DOP-2D.TXF 7/7 233.1 kb ,80b,1802,Kragerø,13,08,1802,28,08,1802,Abraham,M,Jacob,Andersen,Birthe,Andersdatter,Niels Porters Kone, K,Elisabeth,Bang,Jomfrue,K,Lorentz P.,Larsen,Hr.,M,So en,Wenneberg,Hr.,M,Gotkuhl,Hr,M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk!Dette var virkelig fantastisk! Jeg skal sjekke dette men jeg vet at faren til Abraham het Jacob Andersen. Nå får jeg lete etter når Abraham døde.Hjertelig hilsen Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.