Gå til innhold
Arkivverket

[#67024] Titran


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

HeiNoen som kjenner Einar Eilertsen (Edvardsen) sin sjebne f. 1896 i Alstahaug og skulle være på Titran i 1941. Takknemlig for svar.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Takk for at du svarer.Han var født 2/4-1896. Jeg veit ikke om han var gift, bare at han skulle være på Titran i 1941 iflg. dødslisten til han far.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ved 50-års markeringen etter ulykken i 1949 ble det reist en bauta ved Titran kapell, der navnene til de 140 omkomne er inngravert.På de siste sidene i boken til Karl H. Brox står alle de de som omkom, hvilke fartøy som forliste etc.Ellers står navnene på omkomne på bautaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Titranulykka var jo i 1899, og gjelder jo ikke her. Einar var på Titran i 1941, og om jeg forsto spørsmålet rett så gjaldt det Einars videre skjebne etter 1941.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

En Einar Ludvig Edvardsen f. 22.4.1896, d. 5.1.1979 Sørarnøy, Gildeskål iflg. Dis gravminner. Kan det være ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Einar Eilertsen eller Edvardsen er heller ikke ( etter hva jeg kan se ) nevnt i registeret i bokverket Norges Bebyggelse, Sør-Trøndelag, Nordre del, Sør-Frøya kommune, som har data pr. ca 1955. Han kan jo ha bodd på Titran i Sør-Frøya likevel, registeret omfatter kun husstands hovedpersoner. Kanskje mer sannsynlig at han var fraflyttet eller allerede død. Hadde han ikke stor familie rundt seg, er det lite sannsynlig at eventuell grav ville blitt vedlikeholdt. Kanskje vet kirkekontoret noe ? Sør-Frøya er nå Frøya kommune. Prøv: postmottak@froya.kommune.no, be dem videresende til kirkekontor eller rette vedkommende.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.