Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Dag Søpler

[#67049] Hva døde han av? Hjelp til tyding

Recommended Posts

Gjest Dag Søpler

Kristian Anton Thorsen d. 21.6 1915 i Trømborg nr.9Kan noen tyde hva han døde av? LenkeDag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

'mavetilfælde'? Se 'Slag tilfælde' lenger nede på listenK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Takk for hjelpa. Hva kan 'mavetilfælde' være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Jeg ser at det har vært brukt om andre personer også, for eksempel her [url="http://www.vestfold-slekt.net/cgi-bin/db.cgi?db=0721Begravede1&view_detail=1&ID=655>Lenke og Lenke. Men hva det kan være i moderne medisinsk sjarong vet jeg ikke? Difteri? Magekreft? Magesår?Ved hjelp av Google fant jeg dette fra en beskrivelse av en badeanstalt i Eidsvoll, skrevet av Camilla Collett slik det ble fortalt av hennes mann som hunomtaler som 'min Collett'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alvin Andreassen

Først: de oppgitte dødsårsaker i 1915 var nokså usikre. Det er ikke noe i dagens medisinske terminologi som dekker 'magetilfælle'. Magetilfælle betyr bare at vedkomende døde på grunn av et ellet annet med eller i magen. Og årsakene her kan være utallige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Takk for svarene.Da ble jeg ihvertfall litt klokere.dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.