Gå til innhold
Arkivverket

[#67067] Nok en gang slekt på Smøla - Skomsøy.


Gjest Tyra Aske
 Del

Recommended Posts

Gjest Tyra Aske

Flott å få så mye info om Nils Klinge!Jeg må litt tilbake til Knut Pedersen Bogge, da jeg ikke vet med sikkerhet om det er den rette Knut vi har funnet i Nesset (selv om det stemmer bra med årstallet). Den Knut Pedersen Bogge jeg søker er iflg. kirkeboka gift med Marit Justdatter på Smøla i 1804 og tok over gården til Marits stefar Gabriel Nilsen på Indre Skomsøy i 1812. De fikk 8 barn - en sønn Kristoffer i 1817. Kan noen gi meg et tips om hvordan jeg skal få sjekket nærmere denne Knut? I Smølaboka står det 'Kanskje fra Eresfjord?'Tyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Når du finner Knut Pedersen Bugge står det noe navn på Gården han er i fra. Og hvem år er han født i. Har sitti og sett i bygdebokene i fra nesset og det er mange så vis du vet det så er det mye lettere og finne hanHilsen Anne Haug Rausandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyra Aske

Det er funnet en Knut Pedersen på Ut-Bugge (Boggedelen av Nesset V) som er født i 1769.Men problemet er å finne ut om han er den samme Knut Pedersen Bogge som ble gift på Smøla i 1804!Tyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.