Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Holm Thomsen

[#67071] Mads Samsing, SkibsCapt.ain, gift 1804 Bragernes, fra Tønsberg ?

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiOvennævnte blev viede d. 25/12-1804 i Bragernes med - formentlig - vores familie Maren Nielsdatter Holm.Er der nogen der kan fortælle os, hvor de evt. bosatte sig ? eller andet vedrørende Mads Samsing og/eller ægteparret ?MvhJan Holm Thomsen DK Danmark

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen her fra kirkeboken først. 2. s. 25 des.LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om ekteparet.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

I 1801-tellingen for Bragernes , Drammen finner jeg en del Holm-familie. Her en Nils Holm som jeg undres om kan være Karen Nilsdatters far? LenkeSkal se litt i skifter for Drammen, for jeg ser at Nils Holm var enkemand i 1801.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er nevnt en Nils Holm og også en Karen i dette skiftet, men vet ikke om det hjelper stort? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om Samsing/ Holm slekt i Norge.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnJa, denne Niels Holm blev født (døbt)i Bragernes d. 8/10-1751 og døde (blev begravet) i Bragernes d. 23/6-1801.Niels Holm blev viet med Anne Munch ( Hans Holstis enke) d. 24/1-1777.De fik én datter døbt Maren Carine Holm, d. 6/5-1780, som jeg har ledt længe efter.Det er maren jeg forestiller mig er blevet viet i Bragernes d. 25/12-1804, som Maren Nielsdatter Holm ?MvhJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnJa, denne Niels Holm blev født (døbt)i Bragernes d. 8/10-1751 og døde (blev begravet) i Bragernes d. 23/6-1801.Niels Holm blev viet med Anne Munch ( Hans Holstis enke) d. 24/1-1777.De fik én datter døbt Maren Carine Holm, d. 6/5-1780, som jeg har ledt længe efter.Det er maren jeg forestiller mig er blevet viet i Bragernes d. 25/12-1804, som Maren Nielsdatter Holm ?MvhJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Holm Thomsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Mads G Samsing og Maren Holm døper barna Andreas Nicolay 27/12 1805 i Vår frue Tønsberg, Jens 15/3 1807 og Mads 27/3 1808.En Mads Grønhof Saming konfirmert i Tønsberg 1783 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett etter Mads Samsing på DIS -TREFF. Der er fler som har levert inn opplysninger om en Mads Grønhof Samsing og Maren Cathrine Holm som ser ut til å oppholde seg i Tønsberg 1813.Det er også nevnt en datter Mari Anne Elisabeth Samsing.Under søk på Vesfold-slekt fant jeg en mengde Samsing navn.Legger en lenke til en av dem; LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om Mads Samsing og ektefelle og mulige etterkommere. Det er vel store muligheter for at de havnet i Vestfold?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

om du søker på Vesfoldslekt finner du muligens flere Samsingslekt, under døde?Her en mulig datter av paret f. Faye. ( Daniel Faye ) var oppgitt ektefelle til datter av paret på Dis-treff.LenkeTror også at Andreas som ble født 1805 (opplysning fra Anne)Finnes under døde i Tønsberg.Jeg skal fortsette letingen.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg skrev f. Faye. Det skal være f. Samsing , gift Faye , på Maren Anne.Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.